۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

اشیای موزه نجوم نیشابور بازگردانده شود

اشیای موزه نجوم نیشابور بازگردانده شود

نیشابور - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اشیای موزه نجوم نیشابور از مشهد بازپس گرفته و موزه این شهر مجدداً بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری نیشابور اظهار کرد: اشیای موزه نجوم نیشابور از مشهد بازپس گرفته شود و موزه این شهر با حضور یک کارشناس مجدداً بازگشایی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: سلسله الذهب یک رویداد بزرگ تاریخی و بشری است؛ هجرت امام رضا (ع) را پس از هجرت تاریخی پیامبر اسلام، دومین هجرت تاریخی جهان محسوب می‌شود، حدیث سلسله الذهب در نیشابور با حضور جمعیت استثنایی صورت گرفت و شهرت تاریخی دارد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: مقام عالی دولت توصیه کرده‌اند حریم میراث فرهنگی را به نفع ساخت و سازهای مردمی محدود کنیم.

ضرغامی گفت: نیشابور یکی از شهرهای مهم کشور در عرصه‌های تاریخی و فرهنگی است، مردم نیشابور ریشه دار هستند و این ریشه موجب تقویت ارزش‌های این شهر در عرصه‌های ملی و جهانی شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: محصول آلو شهر خرو می‌تواند در عرصه جهانی عرض اندام کند و همچنین شهر خرو از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است که در این راستا دستوراتی داده ام.

حوزه میراث فرهنگی از مهم‌ترین ابرازها برای وحدت ملی است

وی با اشاره به بزرگداشت هفته وحدت اظهار کرد: دشمنان نظام می‌گویند که ایران تجزیه خواهد شد، لازم است بدانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد و نیاز امروز کشور حفظ وحدت هرچه بیشتر بین مردم و مسئولین است. ایران کشور تمام سلایق و مذاهب بشمار می‌رود از این رو همه باید آزاد باشند.

ضرغامی ادامه داد: حوزه میراث فرهنگی از مهم‌ترین ابرازها برای وحدت ملی است، خیلی‌ها در تلاش هستند با دوقطبی سازی بین ایران باستان و ایران اسلامی اختلافات را گسترش دهند اما با سیاست‌های دولت این برنامه دشمن نیز خنثی شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: گردشگری و صنایع دستی ایران بهانه‌ای است که ما وحدت بیشتری داشته باشیم و در این راستا نیز در وزارتخانه برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است.

کد خبر 5608364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha