۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

زمینه سازی برای ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه زرشک

زمینه سازی برای ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه زرشک

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی خوب و ترغیب شرکت های دانش بنیان برای ورود به عرصه فرآوری، آینده ای روشن و مطلوب برای زرشک استان رقم می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: زرشک، یک محصول مزیت دار و هویتی خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: محصولات استراتژیک شناسنامه کشاورزی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند که می‌توانند قابلیت‌های استان را در کشور و در خارج مرزها معرفی کنند.

قناعت ادامه داد: باید تلاش کنیم شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران» در استان و در رسانه ملی نهادینه شود تا مقدمات رشد کشاورزی فراهم گردد.

به گفته وی توجه ویژه به بازارهای جهانی از طریق دعوت تجار خارجی و معرفی این محصول درآمدزا باید در اولویت‌های مهم خراسان جنوبی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه خراسان جنوبی در تعیین سطوح سازمان برنامه و بودجه، بیان کرد: بر اساس این تقسیم بندی، خراسان جنوبی جزو استان‌های کمتر توسعه یافته تعیین شده لذا ما باید با معرفی محصولات استراتژیک و ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی موجود، به ارتقا این جایگاه کمک کنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه ۵۰ هزار خانوار خراسان جنوبی به طور مستقیم از محصول زرشک، ارتزاق می‌کنند، گفت: شایسته است آموزش بهره برداران به طور ویژه در دستور کار متولیان قرار گیرد تا شاهد جهش چشمگیری در وضعیت اقتصادی خانوارها باشیم.

وی ادامه داد: کمک به افزایش میزان فروش، ایجاد شور و نشاط و امید در بین کشاورزان، افزایش سطح بهره برداری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید از برنامه‌های اولویت دار مدیران و متولیان خراسان جنوبی باشد.

قناعت به سه نکته که به عنوان دغدغه در مراسم مطرح شد، اشاره و اظهار کرد: برگزاری جشنواره زرشک ارزشمند و قابل تقدیر است اما نباید به همین قدر بسنده شود بلکه باید خروجی مناسبی به نفع کشاورزان داشته باشد.

وی گفت: بازار سازی و ایجاد بازارهای جدید و نیز افزایش قیمت زرشک در راستای کمک به معیشت کشاورزان از جمله برنامه‌هایی است که به طور ویژه دنبال می‌شود.

قناعت، خشکسالی و کمبود آب را از دغدغه‌های کشاورزان عنوان کرد و بیان داشت: برای رفع این مشکل دو پروژه مهم انتقال آب از خلیج فارس و از دریای عمان از برنامه‌های اولویت دار استان است و به طور ویژه پیگیری می‌شود.

کد خبر 5612564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha