۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳

قطعی ایستگاه‌های پایش محیط‌زیست؛

استمرار هوای آلوده اصفهان وارد هشتمین روز شد

استمرار هوای آلوده اصفهان وارد هشتمین روز شد

اصفهان- مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در آخرین روز مهرماه برای هشتمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میانگین شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه سی ام مهرماه براساس داده‌های دریافتی ۹ ایستگاه شهرداری برای هشتمین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه کردآباد با میانگین ۱۶۰ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است، افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه میدان انقلاب با ۱۴۱، کاوه با ۱۳۲، باهنر با ۱۱۵، رهنان با ۱۱۲، فرشادی با ۱۱۰، فیض با ۱۰۳ و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۰۲ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه شاخص ایستگاه میرزا طاهر با میانگین ۹۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد، گفت: اکنون ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری اصفهان در مدار است و اطلاعات آن به سرورهای مرکز پایش و نیز آزمایشگاه هوا اداره کل محیط‌زیست ارسال می‌شود.‌

لقایی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، توصیه می‌شود گروه‌های آسیب‌پذیر و افراد بسیار حساس چون افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در صورت امکان از تردد غیر ضرور و انجام فعالیت‌های طولانی و سنگین در فضای باز خودداری کنند.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز شنبه نیز با توجه به روند کاهشی دما در کلانشهر اصفهان و مناطق مرکزی و صنعتی استان غبار صبحگاهی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

به گزارش مهر، پنج ایستگاه خیایان احمدآباد، پروین، رودکی، استانداری و بزرگراه خرازی تحت کنترل اداره کل حفاظت محیط‌زیست اصفهان امروز در مدار نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5614165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha