۵ آبان ۱۴۰۱، ۸:۰۱

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان:

۵ نوع تهدید اولویت دار در گلستان شناسایی شد

۵ نوع تهدید اولویت دار در گلستان شناسایی شد

گرگان- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان گفت: پنج تهدید اولویت‌دار شامل تهدیدات زیستی (آب، دام، محیط زیست، باغ و غیره)، مردم محور، تروریستی، سایبری و نظامی در گلستان وجود دارد.

محمدتقی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پنج تهدید اولویت‌دار شامل تهدیدات زیستی (آب، دام، محیط زیست، باغ و غیره)، مردم محور، تروریستی، سایبری و نظامی در گلستان وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان در خصوص ساخت و ساز و مباحث فنی مهندسی گفت: بر اساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان پدافند غیرعامل باید در ساختمان‌های بلندمرتبه و ساختمان‌های حساس و مهم بررسی و لحاظ شود.

وی بیان کرد: ساختمان‌ها به پنج گروه تقسیم بندی شده که برای گروه یک، دو و سه (صداوسیما، ارتباطات و فناوری، بانک‌ها، آب و انرژی، وزارتخانه و غیره)، رعایت پدافند غیرعامل الزامی و برای گروه چهار و پنج توصیه می‌شود.

محمدی در خصوص پناهگاه هم گفت که دو نوع پناهگاه خصوصی و عمومی داریم، در هنگام بحران و حادثه طرح تخلیه جمعیت و انتقال آنها در مراکز اسکان در دستور کار است و نهادها و دستگاه‌های استراتژیک و مهم هم باید برای خود جان پناه ایجاد کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان بیان کرد: باید مراکز اسکان با یک سوم جمعیت شهر پیش بینی شده و مانورهای خاص هم در طی سال برگزار شود.

طبق گفته وی هنوز درک مشترکی در خصوص پدافند غیرعامل در جامعه شکل نگرفته است.

کد خبر 5618075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha