۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶

مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

ورود سامانه بارشی به گلستان از جمعه/ احتمال بارش در ارتفاعات

ورود سامانه بارشی به گلستان از جمعه/ احتمال بارش در ارتفاعات

گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبرداد و گفت:‌ مه آلودگی و کاهش شعاع دید، اختلال تردد در معابر کوهستانی و بارش برف در ارتفاعات از پیامدهای این سامانه است.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه ناپایدار جوی شامگاه فردا (جمعه) از سمت غرب وارد گلستان خواهد شد که در پی آن شاهد بارش برف و باران، کاهش محسوس دما و وقوع پدیده مه در مناطق کوهستانی استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: بر اثر شدت مه آلودگی و کاهش شعاع دید، رفت و آمد خودروها در جاده‌های کوهستانی مختل خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی بارش باران پنج الی ۳۵ میلیمتر در مناطق مختلف استان رخ می‌دهد که این بارش‌ها در ارتفاعات بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر به شکل برف خواهد بود.

داداشی گفت: وقوع بارش‌های رگباری با شدت بالا، بروز آبگرفتگی در برخی معابر شهری را محتمل می‌سازد که ضرورت دارد نهادهای متولی آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: این سامانه بارشی یکشنبه از استان خارج می‌شود و در مدت زمان فعالیت خود سبب مواج شدن دریای خزر می‌شود که ضرورت دارد ماهیگیران از حضور در پهنه آبی خزر پرهیز کنند.

کد خبر 5618241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha