۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

تظاهرات ضددولتی در مولداوی با دخالت پلیس به خشونت گرائید+ فیلم

تظاهرات ضددولتی در مولداوی با دخالت پلیس به خشونت گرائید+ فیلم

اعتراضات مردمی در پایتخت مولداوی به دلیل بحران انرژی در این کشور بار دیگر برگزار شد؛ معترضان با سر دادن شعارهائی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمعیتی از معترضان در «کیشیناو» پایتخت مولداوی به سمت میدان مرکزی شهر در حرکت هستند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی خواستار استعفای رئیس جمهور این کشور این کشور شدند.

رسانه های محلی در این خصوص اعلام کردند که پلیس مولداوی خیابان ها را مسدود کرده و به آنها اجازه عبور و حرکت به سوی مناطق مرکزی پایتخت را نمی دهد.

چندین ماه است که اعتراضات در مولداوی فروکش نکرده است. مردم از سیاست انرژی مقامات کشورشان ناراضی بوده و خواستار برگزاری انتخابات جدید هستند.

نیروهای امنیتی در شهر «کیشیناو» پایتخت مولداوی بشماری از متعرضین را بازداشت کرده اند.

تصاویر ارسالی از سوی این خبرگزاری نشان می دهد که این اعتراض با حضور تعداد زیادی از مردم در پایتخت ادامه دارد.

این کشور اروپای شرقی هفته ها شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای در بحبوحه بحران انرژی بوده است. بحران انرژی در اروپا و از جمله در مولداوی اعتراض مردم را نسبت به افزایش سرسام آور قیمت سوخت و تورم بالای ناشی از آن به دنبال داشته است. معترضان خواهان استعفای «مایا ساندو» رئیس جمهور مولداوی و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

جنگ اوکراین، تحریم های گسترده اروپا علیه روسیه و به تبع آن کاهش جریان انرژی از روسیه به این قاره، کشورهای اروپایی را در مواجهه با بحران بی سابقه انرژی در میانه فصل سرما قرار داده است.

کد خبر 5620639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha