۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۲

صبح امروز؛

بازدید شهردار تهران از پروژه‌های شهری منطقه ۷

بازدید شهردار تهران از پروژه‌های شهری منطقه ۷

صبح امروز سیزدهمین پویش قرار خدمت با حضور شهردار پایتخت و برخی مدیران شهری در منطقه ۷ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین پویش قرار خدمت صبح امروز با حضور شهردار تهران، معاون هماهنگی و امور مناطق و شهردار منطقه ۷ با زیارت مزار شهدای گمنام بوستان شهید نیاکی در این منطقه آغاز شد.

زاکانی پس از زیارت مزار شهدای گمنام از برخی از پروژه‌های منطقه ۷ بازدید می‌کند.

پروژه TOD و بازآفرینی شهری خیابان‌های بهشتی، سهروردی، خرمشهر و هویزه، آخرین وضعیت پروژه ایستگاه بهار شیراز در خط ۶ مترو، تقاطع غیر همسطح میدان سبلان، بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی مجتمع آئینی و فرهنگی صبا، عملیات تکمیل و تجهیز مجتمع ورزشی مرودشت و مجتمع اداری و خدماتی پارس پروژه‌هایی بودند که مورد بازدید شهردار تهران قرار گرفت.

زاکانی در ادامه پویش قرار خدمت در نشستی با معتمدین، موثرین و نخبگان منطقه ۷ حضور خواهد یافت.

وی افزود: تقاضا داریم تدوین طرح جامع برای همه مناطق تهران با توجه به مشخصات هر منطقه در نظر گرفته شود؛ همچنین پروژه چهارباغ، می‌تواند در برطرف کردن فقر منطقه در بحث فضای سبز اثر داشته باشد. امیدواریم مشکل املاک فریز شده که در طرح مصلی هستند نیز حل شود.

موسوی پیشنهاد کرد که خانه پرفسور گنجی در ناحیه ۲ به نخستین خانه جغرافی دانان در تهران تبدیل شود.

نگهداشت زورخانه‌های تحت پوشش شهرداری توسط فدراسیون ورزش‌های زودخانه ای

در ادامه مهر علی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این نشست گفت: ورزشگاه شهید شیرودی فضای زیادی برای رشته‌های مختلف دارد اما بهره برداری مناسبی از آن صورت نمی‌گیرد و نیاز به عنایت ویژه دارد. همچنین زیباسازی خیابان‌های اطراف فدراسیون جانبازان و معلولان و ورزشگاه شیرودی از دیگر خواسته هاست.

وی اضافه کرد: در تهران زورخانه‌هایی داریم که بیش از نیمی از آنها متعلق به شهرداری است اما شرایط مناسبی برای فعالیت ندارند و نیاز به رسیدگی و مرمت دارند، تقاضا داریم برخی از زورخانه‌ها که استفاده چندانی توسط شهرداری از آنها نمی‌شود در اختیار فدراسیون ورزش‌های زودخانه ای قرار دهید تا ما از آنها نگهداری و استفاده کنیم.

حمایت از دارالقرآن بیت الزهرا (س)

زهرا کریمی دانش آموز و حافظ کل قرآن کریم نیز یادآور شد: تقاضا داریم دارالقرآن بیت الزهرا (س) در منطقه ۷ که در آن جلسات قرآنی برگزار می‌شود را حمایت کنید.

فرهنگ سازی و مناسب سازی برای حضور معلولان در جامعه

کامران عاروان مدیرعامل جامعه معلولین ایران هم در این دیدار بیان کرد: تقاضا داریم بسترهای لازم برای حضور معلولان که امید و شادی به جامعه می‌دهند فراهم و مناسب سازی و دسترس پذیری و فرهنگ سازی برای این افراد انجام شود.

لزوم انعطاف بیشتر در تفاهم نامه‌های منعقده بین شهرداری و آموزش و پرورش

امینی رئیس آموزش و پرورش منطقه ۷ نیز یادآور شد: صیانت از جوانان و نوجوانان منطقه و تلاش برای جهاد تبیین را وظیفه خود می‌دانیم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه هایی که بین شهرداری و آموزش و پرورش منعقد می‌شود نیاز به انعطاف بیشتری دارد تا سریع‌تر به اهداف مورد نظر برسیم، علاوه براین ساختمان‌های مدارس ما یا خانه مدرسه و یا فرسوده هستند که در معرض خطر هستند، از آنجا که عرصه آنها مربوط به ما نیست اجازه نوسازی آن را نداریم.

حمایت و استفاده از طرح‌های نوجوانان و دانش آموزان

فاطمه رحمانی فعال فرهنگی، اجتماعی، علمی و نایب رئیس اول مجلس دانش آموزی کشور بهبود فضای فرهنگی ورزشی، حمایت از طرح‌های نوجوانان و دانش آموزان و استفاده از آن در شهر و توجه به کانون‌های نوجوانان را از خواسته‌های خود عنوان کرد.

بهره مندی از تجربه و تخصص هنرمندان در حوزه زیباسازی شهر

عظیمی مدیر خانه هنرمندان پیشکسوت گفت: مشکلی که در بحث ساختمان خانه هنرمندان پیشکسوت داریم نیاز به تدبیر شهرداری دارد. می‌توانیم از این مؤسسه و خانه و از تجربه و تخصص این هنرمندان در موضوع زیباسازی شهر تهران استفاده کنیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با معتمدین و موثرین و نخبگان منطقه ۷ اظهار کرد: در مجموعه شهر تهران سه موضوع شهر، شهروند و مدیریت شهری را داریم؛ گذشتگان ما در این حوزه زحمت کشیدند و سعی می‌کنیم کارهای خوب آنها را پیش ببریم و از کار نادرست آنها عبرت بگیریم و به آینده نگاه کنیم.

وی افزود: در شهر فاصله زیادی از هر جهت تا نقطه مطلوب داریم؛ مثلاً در منطقه ۷ می‌بینیم سرانه‌ها برای زیست مطلوب کم است، منطقه از فرسودگی و سرانه پایین فضای سبز رنج می‌برد و مشکلات متعددی در منطقه وجود دارد از جمله اینکه زیرساخت‌های شهری مانند مترو در منطقه کامل نیست و خط ۶ مترو منقطع است که این موضوعات و انعکاس آن خاطر شهروندان را آزرده می‌کند.

در سال‌های اخیر پروژه‌های شهر خوابیده بود

زاکانی با بیان اینکه شهروندان نیازهای متنوعی دارند که از بخش زیادی از آنها پاسخ معتبر نگرفتند و باید با مشارکت شهروندان و بر محور نخبگان بار شهر را برداریم، ادامه داد: مدیریت شهری نیز باید از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و با رشد و پیشرفت در نقطه مناسبی قرار گیرد. یک سال و ۲ ماه و ۵ روز است که در خدمت مردم هستیم. در سال‌های اخیر به خاطر مسائل مختلف و البته کرونا آسیبی به مدیریت شهری خورده بود و به واسطه شرایط اعتباری پروژه‌های شهر خوابیده بود و پروژه کلانی در شهر شروع نشده بود.

تقریباً تمام کلان پروژه‌های شهر تهران شروع شده است

شهردار تهران نیز با بیان اینکه مسیری را انتخاب کردیم که از طریق مشارکت با مردم کارها را پیش ببریم، اضافه کرد: تقریباً تمام کلان پروژه‌های شهر تهران از جمله بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و ۹۸ اصلاح تقاطعی شروع شده است و تفاهمات با ارتش در ساصد، دوشان تپه و ۰۶ ظرفیت‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تحول چهارگانه در این مسیر بیان کرد: باید مدیریت شهری به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و باید نوع نگاه مان را در شهر تغییر و در کنار مسائل شهر به انسان‌ها نیز توجه کنیم، موضوعی که برای شهر هویت ساز خواهد بود.

آماده سازی ۲۵۰۰ تخت برای معتادان متجاهر در دست اقدام

شهردار پایتخت ادامه داد: ۲۱ هزار معتاد متجاهر در شهر وجود دارد که در این یک سال حدود ۵ هزار تخت برای این افراد آماده کردیم و ۲۵۰۰ تخت دیگر در دست آماده سازی است. از سخت‌ترین شرایط این افراد مانند زخم باز و معلول شروع کردیم و برای ما ارزش است که به آنها خدمت و آنها را به جامعه برگردانیم.

زاکانی عنوان کرد: امروز موضوع مسکن، مسأله حادی است و از سال گذشته اعلام کردیم که ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال را کارسازی می‌کنیم لذا از سال گذشته ۳۴۰ هزار واحد مسکن را تفاهم کردیم.

درباره تهیه خانه برای معلمان وظیفه و دغدغه داریم

شهردار تهران با بیان اینکه باید در کنار کالبد شهر به فرهنگ و تعلیم و تربیت توجه کنیم و در همین راستا با مجموعه‌های مختلف دولت قراردادهایی امضا کردیم، یادآور شد: مثلاً درباره تهیه خانه برای معلمان وظیفه و دغدغه داریم؛ در بحث فرهنگ، زیر ساخت تعلیم و تربیت لوکوموتیو پیشران است و هنر می‌تواند این اندیشه‌های فرهنگی را ماندگار کند.

وی با بیان اینکه تحول در مدیریت شهری و رشد ارائه خدمت در آن، تحول کالبدی و نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی از دیگر محورها است، گفت: در خیابان شهید بهشتی ۲۸۰۰ قطعه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و کل این خیابان تغییر ماهیت می‌دهد تا از این آشفتگی نجات یافته و محله پاکستان را نیز پس از سال‌ها نجات دهیم و بتوانیم تملکات را انجام و در این نقطه اجازه دهیم مردم پس از سال‌ها نفس بکشند.

تا دوماه آینده خط ۶ به هم پیوسته و ایستگاه‌های آن در سال آینده فعال می‌شود

زاکانی افزود: پروژه‌های منطقه که چندین سال خوابیده بود در این دوره فعال شده و تا دوماه آینده خط ۶ به هم پیوسته و ایستگاه‌های آن در سال آینده فعال می‌شود.

با خدمت به مردم و جهاد تبیین باید امید را در جامعه ایجاد کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه شرایط این روزهای کشور گردنه‌ای دیگر از گردنه‌ها و سختی‌ها است که در این شرایط نیازمند مجاهدت هستیم، توضیح داد: اولین مجاهدت، نوکری و خدمت به مردم است؛ دومین کار، جهاد یادآوری و جهاد تببین و بازگویی و سازندگی در جهت پیشرفت و آبادانی شهر است؛ باید در جهت بازکردن افق‌های افتخار آفرین آینده حرکت کنیم تا امید را در جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه درخصوص برخی از نظرات مطرح شده نخبگان و موثرین یادآور شد: توجه ویژه به دانشکده الهیات، حل مشکلات مؤسسه هنرمندان، توجه به حوزه ادبیات و هنر، تحویل زورخانه‌های شهرداری برای استفاده مناسب، ساخت مجموعه‌های ورزشی، توجه به خانه قرآن در سرای محلات و کمک به مجوز ساخت مدارس از مواردی است که پیگیری می‌شود، همچنین درباره نهاد شورایاری نیز باید اعلام کنم که فعالیت این نهاد را دیوان عدالت منع کرده اما ما قالب جدیدی را دنبال می‌کنیم که بخش عمده‌ای از شورایاری‌ها وارد کار می‌شوند و آن قالب تحول نرم و ایجاد زمینه مشارکت مردم بر محور نخبگان در اداره شهر است.

زاکانی با بیان اینکه شهر ما مناسب استفاده معلولین نیست، افزود: سعی می‌کنیم از همه کارهای مناسب سازی شده خروجی بگیریم و در پروژه‌ها نیز موضوع مناسب سازی دنبال می‌شود. درباره مناسب سازی معابر و فضاها نیز تلاش می‌کنیم

کد خبر 5626306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha