۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶

معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد:

۱۷۰ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شدند

۱۷۰ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شدند

یاسوج- معاون اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۰ کودک کار در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت عظیمی فر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه، ۲۵۰ کودک کار خیابانی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار خیابانی در یاسوج شناسایی شده‌اند، گفت: همچون دیگر آسیب‌های اجتماعی، پدیده کودکان کار خیابانی ریشه در متغیرهای کلان اقتصادی و اجتماعی دارد.

عظیمی فر تصریح کرد: کاهش و کنترل کودکان کار خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند انجام اقدام‌های فرهنگی جدی تری است و به نظر می‌رسد تعدادی از کودکان کار خیابانی در استان شکل سازمان یافته به خود گرفته و افرادی در حال بهره وری از این کودکان هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، ارائه خدمات به کودکان کار خیابانی وظیفه برخی دستگاه‌های اجرایی است، گفت: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند کودکان کار خیابانی را به سرانجام مطلوب برساند.

عظیمی فر تصریح کرد: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از ساماندهی کودکان کار خیابانی اقدام‌های جدی تری انجام دهند.

وی افزود: ایجاد فضای فیزیکی مجهز به امکانات بازی از وظایف شهرداری‌ها در خصوص ساماندهی کودکان کار خیابانی است و انجام خدمات درمانی دندان پزشکی و درمانی نیز از وظایف علوم پزشکی برای ساماندهی کودکان کار است.

کد خبر 5626670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha