۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹

زاکانی در جمع نمازگزاران مسجدالرضا(ع) مطرح کرد؛

حل مشکل محله پاکستان با تملک املاک

حل مشکل محله پاکستان با تملک املاک

شهردار تهران با اشاره به تلاش همه‌ جانبه دشمن برای وارونه جلوه دادن حقایق، «عمل به اسلام»، «تبعیت از رهبری» و «نوکری مردم» را سه عامل توفیق و مساعدت الهی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی با حضور در مسجدالرضا (ع) ضمن اقامه نماز مغرب و عشا در جمع نمازگزاران، شعارها و اثر انقلاب اسلامی را جهانی ارزیابی کرد و آن را مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) دانست و گفت: در ماه‌های ابتدایی جنگ خداوند متعال توفیق داد تا پای ما نیز به دفاع مقدس باز شود و تا پایان دفاع مقدس مصادیقی از مجاهدت و ایثار را دیدیم که شاید بیان، باور و انتقال آن خیلی سخت باشد.

شهردار تهران اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس با جنگی طرف بودیم که طبق اسناد ۴۳ کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه ایران اسلامی در حال جنگ بودند و تحقیقاً اغلب کشورهای بزرگ در مقابل ایران اسلامی ایستاده بودند؛ اما نتیجه نهایی دفاع مقدس پیروزی ملت شریف ایران اسلامی بود که با لطف و عنایت پروردگار متعال رقم خورد.

وی، مسیر ایران اسلامی از ابتدای دفاع مقدس تا به امروز را پرفراز و نشیب توصیف کرد و در عین حال «عمل به اسلام»، «تبعیت از رهبری» و «نوکری مردم» را سه عامل توفیق و مساعدت الهی در این مسیر دانست.

زاکانی در ادامه با اشاره به انواع و اقسام بروز دشمنی‌های دشمنان عنوان کرد: دشمنان در طی ۴۳ سال گذشته انواع روش‌های دشمنی را امتحان و تجربه کردند؛ به‌طوری‌که هر یک از این روش‌ها برای زمین‌گیر کردن یک ملت کافی بود اما خداوند متعال نخواست تا دشمن به موفقیت برسد و بر همین اساس اثر انقلاب اسلامی در عالم تشدید شد.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت عدم غفلت نسبت به ایرادات و کاستی‌ها اذعان کرد: دشمنان و در صدر آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود جنایتکار در دشمنی و خباثت خود صاحب تجربه شده‌اند و روش‌های جدیدی را امتحان می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز خلف وعده‌هایی نسبت به اصل انقلاب، مردم و رهبری از سوی برخی از مسئولان صورت گرفته و همین مقوله سبب ایجاد زخم‌هایی در جامعه شد و آسیب‌هایی را بر جای گذاشت.

زاکانی، کاهلی، غفلت و دنیاپرستی را سه عامل اصلی ایجاد زخم در جامعه توصیف کرد و گفت: در این مسیر، عده‌ای خسته شدند و دست از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل کشیدند و عده‌ای نیز دچار غفلت شدند و فریب خوردند.

شهردار تهران با اشاره به تلاش همه‌جانبه دشمنان برای وارونه جلوه دادن حقیقت، اظهار کرد: دشمنی دشمنان امروزه با ابزارهای نوین همراه است و به‌دنبال سوءاستفاده از اشکالات احتمالی برخی از مسئولان هستند.

زاکانی در کنار اشاره به روش‌های جدید دشمن برای بروز دشمنی، توانمندی‌های ویژه و تجربیات ارزشمند کسب شده در سال‌های گذشته تا به امروز را نیز مورد اشاره قرار داد و در عین حال با تشریح تفاوت‌های دفاع مقدس با جنگ تحمیلی امروز علیه ایران اسلامی گفت: متأسفانه امروز در این جنگ دوست و دشمن مختلط شده است؛ لذا در این مسیر، جوهره بصیرت مانع زمین خوردن می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر این گزاره که جنگ تحمیلی امروز علیه ایران اسلامی، همه‌جانبه و تمام عیار است و از این حیث قابل مقایسه با دفاع مقدس نیست، اظهار کرد: برای پیروزی در این جنگ جز توسل و تمسک به اسلام، رهبری و مردم راهی وجود ندارد و باید در کنار این سه محور قرار گرفت.

وی مصداقی از حقیقت ماهیت جامعه را حضور گسترده و اثرگذار مردم در تشییع پیکر شهید سردار قاسم سلیمانی دانست و گفت: بر ماست که خود را فدای مردم کنیم، نوکر مردم باشیم و مردم جز نوکری از ما نبینند.

زاکانی جنگ تحمیلی امروز علیه ایران اسلامی را به‌مراتب سخت‌تر، پیچیده‌تر و دارای مشکلات بیشتر در مقایسه با دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دشمن در این جنگ سه خواسته و هدف اساسی را دنبال می‌کند؛ هدف اول دشمن این است که نه تنها انقلاب اسلامی، بلکه ایرانی را که پرچم اسلام از آن برافراشته شده نابود و تجزیه کند.

شهردار تهران ادامه داد: هدف دوم دشمن این است که مانع پیشرفت کشور شود و به هر طریق ممکن در مسیر تعالی و رشد ایران اسلامی مانع‌سازی کند؛ اما باید توجه داشت که مسیر پیشرفت کشور صعودی است.

وی افزود: خواسته سوم دشمن این است که در حقیقت مانع خدمت مسئولان به شهروندان شود و آتش نارضایتی را همواره زیر خاکستر نگهدارد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف به‌منظور رو در روی هم قرار دادن مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کنار تمام این مسائل باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ۴۳ سال کوله باری از تجربه را حمل می‌کند و تنها راه نصرت بر این دشمنی‌ها خدمت به مردم و نوکری برای مردم است؛ به‌طوری‌که آفتاب خدمت به‌طور یکسان به آحاد جامعه بتابد.

شهردار تهران با تاکید بر این گزاره که کام مردم باید به خدمت شیرین شود، گفت: باید توجه داشت که خدمت بامنت بی‌ارزش است و مردم آن را نمی‌پسندند؛ بلکه خدمت باید از جنس ایثار، فداکاری و کوچکی برای مردم باشد.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت جهاد تبیین را یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه گاهی غفلت می‌شود که کجا قرار داشتیم و در حال حاضر کجا هستیم. دشمنان امروز موضوعی را که در جهان و افکار عمومی ایجاد کرده‌اند این است که ایران اسلامی به روسیه در جنگ با اوکراین کمک می‌کند، جدای از صحت این موضوع نکته قابل تأمل این است که امروز این توانمندی وجود دارد و ایران اسلامی امروز در معادلات تعیین تکلیف می‌کند.

زاکانی با تاکید بر ضرورت ارتباط مؤثر و مستمر با نسل جوان اظهار کرد: نسل جوان سرمایه کشور است و نباید نسبت به آن غافل شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: به‌رغم ظاهر بزرگ فتنه دشمنان اما اگر از باطن آن به‌درستی بهره‌برداری شود، موهبت‌های قابل توجهی را همراه خواهد داشت.

وی در ادامه بر ضرورت تمرکز بر اشکالات موجود و تلاش برای رفع آن‌ها تاکید کرد و گفت: یک سال و دو ماه و پنح روز است که در شهرداری تهران در خدمت دوستان هستیم و طی این مدت تمام تلاشمان بر این بوده که حرف‌ها و شعارها را عملیاتی‌سازی کنیم؛ چرا که شهرداری تهران باید تکیه‌گاه و نوکر مردم باشد.

زاکانی در ادامه ضرورت ارتقا سرمایه اجتماعی شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری باید در مسیری حرکت کند که مردم بدانند این نهاد به آن‌ها ظلم نمی‌کند، در کنار آن‌ها قرار دارد و حق را ادا می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به فعال‌سازی پروژه‌های بر زمین مانده شهری تصریح کرد: در حوزه مسکن به‌رغم اینکه مسئولیت مستقیمی متوجه شهرداری تهران نبود، خود را موظف دانستیم کت به وزارت راه و شهرسازی کمک کنیم تا گره‌ها گشوده شود؛ چرا که دشمن علم ناامید کردن مردم را برداشته است و ما نیز باید با خدمت و عمل خود مردم را امیدوار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در خصوص ۳۴۰ هزار واحد در تهران تفاهم صورت گرفته و ۴۰ هزار واحد نیز شروع شده است.

زاکانی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای ارتقا شهرداری تهران از خدمت‌رسانی صرف به خدمتگزار اجتماعی گفت: تهران ۲۱ هزار نفر معتاد متجاهر دارد که در هشت ماه اخیر تلاش شد و برای پنج هزار نفر محل نگهداری ایجاد شد که در حال حاضر پذیرای سه هزار نفر است و برای دو هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حال ساختن محل نگهداری هستیم تا بتوان ابن افراد را به جامعه بازگرداند.

شهردار تهران افزود: از هفته جاری نیز به دانشگاه‌ها خوانیم رفت تا بگوییم که در هر حوزه‌ای چه اقداماتی را در دست انجام داریم.

وی در ادامه ضرورت تحول کالبدی شهر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شهر تهران، یک شهر بی‌هویت است و تنها هویت آن از پایتخت بودن آن نشأت می‌گیرد؛ لذا به‌دنبال ایجاد تحول کالبدی هستیم تا به شهر هویت ببخشیم.

زاکانی تصریح کرد: برای این موضوع در حال پیاده‌سازی یک الگو هستیم شروع آن در منطقه هفت و ۱۸ است؛ البته در این مسیر موانعی وجود دارد که در صدد رفع آن‌ها هستیم.

شهردار تهران در ادامه و در خصوص برنامه مدیریت شهری پیرامون معضل املاک محله پاکستان گفت: در این خصوص تصمیم گرفته شد تا پرونده این مشکلات بسته شود و املاک را به‌طوری‌که به نفع مردم باشد، تملک کنیم.

وی در ادامه از تلاش شهرداری تهران برای بهره‌مندی از نخبگان در حوزه مدیریت شهر خبر داد و اظهار کرد: مردم باید همه‌کاره باشند و در راستای تحقق خیر با یکدیگر رقابت کنند و پایه این کار نیز مسجد است.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مردم از مبارزه با فساد، خدمت و پیشرفت امید می‌گیرند، اذعان کرد: معتقد هستیم این انقلاب با لطف و عنایت الهی به دست صاحب حقیقی خواهد رسید.

کد خبر 5626902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha