۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲

استاندار خراسان شمالی:

حل مشکلات کشاورزی خراسان شمالی با انتقال آب‌های شمالی استان

حل مشکلات کشاورزی خراسان شمالی با انتقال آب‌های شمالی استان

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر رئیس جمهور، موضوع انتقال آب از شمال استان به داخل انجام شده که با آزاد سازی این آب رونق بخش کشاورزی تسریع می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد پیش از ظهر پنج شنبه در میز علمی، تخصصی و اقتصادی زعفران که در شهرستان فاروج برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مزیت‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی با برگزاری نشست‌های تخصصی می‌تواند بهبود وضعیت کشاورزی استان را تسریع و ارتقا دهد.

استاندار خراسان شمالی به سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر مقام معظم رهبری به مزیت‌های بالقوه استان در بخش کشاورزی تاکید داشتند لذا هدف گذاری استان فراهم کردن بستر لازم برای توسعه کشاورزی خواهد بود.

وی همچنین به سفر رئیس جمهور نیز اشاره داشت و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر رئیس جمهور، موضوع انتقال آب از شمال استان به داخل انجام شده که با آزاد سازی این آب رونق بخش کشاورزی تسریع می‌یابد.

حسین نژاد شهرستان فاروج را قطب کشاورزی استان دانست و گفت: زمینه توسعه کشاورزی آبی در آینده فراهم خواهد شد و دغدغه‌ای برای این حوزه نداریم.

استاندار خراسان شمالی تقویت کشاورزی به صورت دانش بنیان را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تمام دغدغه‌های کشاورزان را با تقویت کشاورزی توأم با دانش بنیان، الگوی کشت و استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی، ایجاد بازار مخصوص زعفران و صنایع تبدیلی زعفران با همدلی مدیران متولی برطرف خواهیم کرد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: اگر امروز کشور ایران پله‌های ترقی و پیشرفت را در راستای شعار بنیادین استقلال، آزادی جمهوری اسلامی طی می‌کند دغدغه‌ای برای قدرت‌های سلطه ایجاد کرده اما مردم ایران به ویژه خراسان شمالی در مسیر بصیرت افزایی حرکت می‌کنند که مصداق بارز آن حضور پررنگ در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال بود.

کد خبر 5629107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha