۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

با وجود اختلاف چین و آمریکا؛

صادرات خودروهای تسلا از شانگهای به آمریکا و کانادا

صادرات خودروهای تسلا از شانگهای به آمریکا و کانادا

تسلا برنامه‌هایی را برای صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین به ایالات متحده و کانادا در نظر گرفته تا بزرگترین کارخانه خود را به آمریکای شمالی، بزرگترین بازار این نوع خودروها متصل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تسلا در حال ارزیابی این مساله است که آیا خودروهای الکتریکی مدل ۳ و مدل Y که در کارخانه گیگافکتوری شانگهای ساخته شده‌اند، می‌توانند در سال آینده در آمریکای شمالی به فروش برسند یا خیر.

دو نفر از منابع مطلع گفتند که تسلا برنامه‌هایی را برای صادرات خودروهای الکتریکی ساخت چین به ایالات متحده و کانادا در نظر گرفته است، این اقدام در شرایطی که تنش‌های میان آمریکا و چین در جریان است، جالب توجه به نظر می‌رسد.

به دلیل محرمانه بودن فرایند مذکور هنوز جزئیات چندانی در این زمینه در دسترس نیست. آنها گفتند که ارزیابی تسلا شامل بررسی این موضوع است که آیا قطعات ساخته شده توسط تأمین کنندگان مستقر در چین با مقررات ایالات متحده و کانادا مطابقت داشته و کیفیت لازم را دارند یا خیر.

یکی از این افراد گفت، کارخانه شانگهای در حال طراحی یک برنامه اولیه برای اجرای یک دوره آزمایشی کوچک برای تولید خودروها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ است که مطابق با استانداردهای آمریکای شمالی برای صادرات بالقوه است.

کد خبر 5631801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha