۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۰

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مطرح کرد؛

تصویب طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور کار مجلس است

تصویب طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور کار مجلس است

خرم‌آباد- رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور کار مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صالح جوکار امروز پنج شنبه در نشست تخصصی رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با روحیه جهادی فعالیت خود را خواهد داشت و به طور حتم کم کاری برخی مدیران با این روحیه سازگار نیست، اظهار داشت: اگر دوست دار نظام و انقلاب هستیم نباید مسائل مالی، بهانه کم کاری شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیر خوب باید همیشه کار ساز بوده و سرمایه گذاران را جذب کند، گفت: در این راستا باید بخش خصوصی را جذب و فعال کرد تا اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای در استان‌ها محقق شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهر یک مدیر و متولی می‌خواهد، نمی‌شود که با ۱۰ مدیر شهر را اداره کرد، افزود: اختلافات بین دستگاه‌هایی مانند آب؛ برق، فرمانداری‌ها و… رفع و پرونده‌هایی که در دادگاه علیه هم تشکیل می‌دهند باید حل شوند.

جوکار با بیان اینکه در این راستا مدیریت تحت عنوان مدیریت جامع شهری و روستایی تعریف شده تا بخشی از وظایف دستگاه‌های خدمات رسان به شهرداری‌ها واگذار شود، بیان داشت: اجرای طرح مدیریت جامع شهری موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ کمتر به عنوان منبع درآمد لحاظ شود، تصریح کرد: به طور حتم، با این امر تخلفات در ساخت و ساز در شهرها کمتر می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح مدیریت جامع شهری در دستور کار صحن مجلس است و بیش از ۲۰۰ ماده دارد، افزود: در صورت تصویب این طرح، مشکلات در این حوزه حل خواهند شد.

جوکار در ادامه با تاکید بر لزوم رفع مشکل مدیریت پسماندها در لرستان، بیان داشت: همچنین باید برای ساماندهی حجم آب‌های سطحی در این استان یک راهکار اساسی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری لرستان و بی توجهی به قابلیت‌های موجود در این حوزه، افزود: در یک ساله فعالیت دولت سیزدهم ۲۸ استان درگیر سیلاب شدند و شاید عدم اجرای برخی از مصوبات عمومی، هزینه شدن اعتبارات برای طرح‌های حوزه سیلاب به منظور جبران خسارت‌ها بوده است.

کد خبر 5634503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha