حقوقدان بحرینی: انتخابات پارلمانی بحرین هیچ اهمیتی ندارد

حقوقدان بحرینی: انتخابات پارلمانی بحرین هیچ اهمیتی ندارد

فعال سیاسی و حقوقی بحرینی تاکید کرد که انتخابات پارلمانی اخیر این کشور بدترین انتخابات در تاریخ این کشور است و نتیجه آن یک پارلمان صوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، باقر درویش فعال سیاسی و حقوقی بحرینی گفت که این انتخابات در سایه بحران های سیاسی، قانونی و حقوق بشری با تحریم گسترده مردمی روبرو شد و رژیم آل خلیفه برغم سرکوب های سیاسی در طول سال های گذشته نتوانست این تحریم را خنثی کند و میزان مشارکت را افزایش دهد.

وی افزود: انتخابات اخیر بحرین در جهان حتی در میان انتخابات های صوری نیز هیچ نمونه مشابهی ندارد و پارلمان برآمده از آن یک پارلمان صوری و بی اختیار و ناتوان از هرگونه تغییر و یا ایفای نقش سیاسی و یا قانونگذاری و نظارتی است.

این فعال حقوقی بحرین ادامه داد: تاثیر این تحریم بسیار واضح بود و فضای تهدید و اجبار شهروندان و کارمندان نیز نتوانست تغییری به سود رژیم ایجاد کند.

درویش با بیان اینکه این سومین انتخابات در بحرین است که از سوی مردم و مخالفان تحریم می شود، تاکید کرد: میزان مشارکت در این انتخابات که بخش عمده ای از مربوط به اتباع خارجی تابعیت گرفته بود از ۳۵ درصد فراتر نرفت.

درویش ادامه داد: یکی از نتایج پارلمان بدون اختیارات، تصمیم به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که نظر پارلمان خواسته نشد با اینکه این یک مسئله حاکمیتی است و بی تردید نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر به زودی در شتاب بخشیدن به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی مشاهده خواهد شد.

این فعال حقوقی یادآور شد: هرچند که حدود ۴۰ تفاهم نامه میان رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی امضا شده است اما ملت بحرین همچنان مخالف این روابط است و خواست حکومت درباره عادی سازی نمی تواند تاثیری بر موضع قاطع ملت داشته باشد.

گفتنی است، انتخابات پارلمانی و شوراهای بحرین یک هفته پیش در دو مرحله برگزار شد.

رژیم آل خلیفه میزان مشارکت در این انتخابات را ۷۳ درصد اعلام کرد درحالی که مخالفان معتقدند مشارکت در این انتخابات از ۳۵ درصد فراتر نرفته است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین پیش از این در پیامی تلویزیونی به ملت بحرین با تاکید بر اینکه شرکت در این انتخابات خیانت است، خواستار لزوم تحریم انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین شد و گفت که چنین انتخاباتی به روی کار آمدن پارلمانی بنا به خواست آل خلیفه منجر می شود.

کد خبر 5638052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha