۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان:

بارش‌های مطلوب در اصفهان از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود

بارش‌های مطلوب در اصفهان از نیمه دوم آذر آغاز می‌شود

اصفهان- سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های اصلی و مطلوب در استان اصفهان و منابع آبی از نیمه دوم آذر ماه پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوها و مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌های مطلوب در استان اصفهان و منابع آبی از نیمه دوم آذر ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: هواشناسی استان پیش‌تر درخصوص وقوع بارش‌های دیرهنگام پاییزی هشدار داده بود اما در ماه آبان ۲ موج بارشی خوب در استان فعال شد که کمی وضعیت کمبود بارش‌های امسال را تعدیل کرد.

موج بعدی بارش‌های اصفهان از ۱۴ آذر

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بارش‌های اصلی و مؤثر استان را از نیمه دوم آذر ماه انتظار داریم، خاطرنشان کرد: از امروز تا یکشنبه هفته آینده پدیده جوی خاصی در استان نخواهیم داشت اما روز دوشنبه چهاردهم آذر ماه موج ناپایداری وارد استان خواهد شد که بررسی الگوها در حال حاضر نشان می‌دهد موج پیش رو ضعیف است.‌

امینی افزود: از امروز تا اوایل فردا پنجشنبه با عبور امواجی ناپایدار از لایه‌های میانی جو شرایط ابرناکی در اکثر مناطق استان به ویژه در غرب و شمال غرب استان مهیا است و بارش پراکنده برف و باران در این مناطق و از جمله فریدونشهر پیش بینی می‌شود.

وی ابراز داشت: در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان طی امروز چهارشنبه تا اواسط فردا پنجشنبه به علت سکون نسبی هوا همچنان شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی وجود دارد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 5644064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha