۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل:

۱۷۵۰ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات مهارت‌آموزی شناسایی شد

۱۷۵۰ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات مهارت‌آموزی شناسایی شد

اردبیل- مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: یک هزار و هفتصد و پنجاه نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات مهارت‌آموزی توسط قرارگاه مهارت‌آموزی استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران و پرسنل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اختصاص ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات برای مهارت‌آموزان، اظهار کرد: ما در استان اردبیل در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و گردشگری منطبق بر استانداردهای بین‌المللی آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کنیم تا نیروهای کار ماهر و مجرب جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تمهیدات ویژه در راستای تأمین منابع برای پرداخت تسهیلات اتخاذ کنند، افزود: یک هزار و ۷۵۰ متقاضی واجد شرایط استفاده از این تسهیلات توسط قرارگاه مهارت‌آموزی استان شناسایی شده است که تاکنون برای ۸۱۱ نفر از متقاضیان توسط دبیرخانه تشکیل پرونده شده و فقط ۳۰۰ پرونده برای اخذ وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره‌وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار مقام معظم رهبری است و آموزش‌های مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان انجام می‌شود.

یونسی با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز آموزش دولتی در ۲۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش مهارت فنی در استان اردبیل، ادامه داد: ما آموزش‌ها را طبق استانداردهای سازمان جهانی کار ارائه می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا نیروهای مهارت دیده بتوانند با توان بالا وارد بازار کار شده و از مهارت خود در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال برای خود و دیگران استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امسال سربازان دارای گواهینامه مهارت از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مشمول دریافت وام کم بهره ۱۵۰ میلیون تومانی شدند.

کد خبر 5644093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha