۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۹:۱۴

به همت اعضای داوطلب هلال احمر انجام شد؛

بهره مندی ۲۵۰۰ نفر از خدمات طرح «نذر آب ۵» در شهرستان درمیان

بهره مندی ۲۵۰۰ نفر از خدمات طرح «نذر آب ۵» در شهرستان درمیان

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ارائه خدمت به بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی شهرستان درمیان در طرح نذر آب ۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای دومین مرحله طرح نذر آب ۵ در شهرستان درمیان، اظهار داشت: این کاروان با مشارکت و همکاری استان تهران به مدت سه روز در شهر اسدیه و روستاهای بنیاب، قیک و توت کری شهرستان درمیان به ارائه خدمات درمانی و معیشتی پرداخته است.

وی با بیان اینکه این برنامه در راستای ارتقا سطح سلامت و رفع مشکلات زیستی و معیشتی خانوارهای کم برخوردار اجرا می‌شود، افزود: این کاروان متشکل از ۳۶ نفر اعم از پزشک فوق تخصص، متخصص، دندان پزشک، چشم پزشک، پزشک عمومی، کارشناس مامایی، پرستار و نیروهای پشتیبانی بوده و تمامی خدمات از سوی اعضا رایگان ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح ۱۰۰ سبد غذایی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال میان افراد کم برخوردار شهرستان درمیان توزیع شد، گفت: همچنین ۴۹۰ بسته بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی با اشاره به اهدای یک دستگاه تانکر آب هزار لیتری ۳۰۰ گالن ۲۰ لیتری توسط خیرین، عنوان کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیون ریال جهت تأمین این تانکر و گالن‌ها هزینه شده است.

کاوسی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح دو هزار و ۵۰۹ نفر از خدمات ارائه شده بهره مند شده‌اند، افزود: از مجموع این افراد تعداد یک هزار و ۵۰۹ نفر از خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ویزیت‌های انجام شده ۲۶۷ نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص زنان، ۲۷۷ نفر توسط متخصص گوش، حلق و بینی، ۳۰۰ نفر توسط دندان‌پزشکان، ۸۰ نفر توسط روانشناس، ۱۰۷ نفر توسط متخصص طب ورزش، ۱۰۹ نفر توسط متخصص اطفال، ۶۰ نفر توسط جراح و ۳۰۹ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شده‌اند.

کد خبر 5646291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      به جاي گدا پروري به فكر توليد و درآمد براي افراد كنيد .