۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰

امام جمعه بوشهر:

تاریخ روحانیت استان بوشهر پرشکوه است

تاریخ روحانیت استان بوشهر پرشکوه است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ روحانیت استان بوشهر پرشکوه بوده است و وظیفه ما تجلیل و تکریم از چنین شخصیت‌هایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله نمازی اظهار داشت: این عالم بزرگوار عمر پربرکت خود را صرف خدمت به مردم کرده بود.

وی ادامه داد: هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری علاوه بر برنامه‌های علمی و پژوهشی برای تجلیل از شخصیت گرانقدر آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی برگزار شده است که ایشان دارای شخصیتی بزرگ و کم‌نظیر است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حرکت دشمن در مسیر تحریف بر لزوم تحقق جهاد تبیین تاکید کرد و ادامه داد: سردمدار تهاجم و ایجاد انحراف و ابتذال در تاریخ بشریت سران جهان استکبار و اتاق فکرهای آنها هستند که دنبال تسلط بر ذهن‌ها هستند تا شخصیت انسان‌ها را طوری طراحی کنند که سوار قطار آنها شده و در ایستگاه تسلیم پیاده شوند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با ابزار رسانه دنبال سلطه ادراکی است تاکید کرد: هیچگاه جهان استکبار به چنین قدرتی در عرصه طراحی و برنامه‌ریزی و پوشش جغرافیایی با پوشش رسانه و چنین قدرت عملیات دیده نشده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بیداری در جهان را گسترش داده است افزود: در مقابل آن، بیداری جهان استکبار هم تلاش بیشتری در مقابله با این بیداری داشته است.

وی جهاد تبیین را راهکار مقابله با این جنگ ادراکی دانست و تصریح کرد: نظام دین و دین بر این مبنا استوار است که انسانیت را از دست سران استکبار نجات دهد و در مسیر رشد و ترقی قرار دهد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار همه چیز از جمله انسانیت، حقوق بشر، شخصیت متعالی انسان و… را تحریف می‌کند اظهار داشت: معنویت و دین را حذف کرده و پیشرفت تکنولوژی را به عنوان تعالی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار استان بوشهر در عرصه مقاومت در مقابل استکبار جهانی خاطرنشان کرد: علمای دین در استان بوشهر دست به جهاد تبیین زدند و حکم جهاد دادند و سرداران این استان با حرکتی جهادی درسی بزرگ به متجاوزین دادند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر استان استان بیداری و مقاومت و پایداری در طول تاریخ بوده است افزود: تنها اثر انگلیسی‌ها در این استان گورستان ننگ آنها است.

وی با بیان اینکه تاریخ روحانیت استان بوشهر پرشکوه بوده است خاطرنشان کرد: آیت‌الله نمازی با حضور در صحنه‌های مختلف، پرچمدار جهاد تبیین بوده است. وظیفه ما تجلیل و تکریم از چنین شخصیت‌هایی است.

کد خبر 5647368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha