۱۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

وزارت دفاع روسیه:

۹۰ مزدور لهستانی در اوکراین کشته شدند

۹۰ مزدور لهستانی در اوکراین کشته شدند

وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ مزدور لهستانی کشته و ۲ سامانه موشکی آمریکاییِ «هیمارس» نیز منهدم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه در گزارش روزانه خود درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ مزدور لهستانی کشته و ۲ سامانه موشکی آمریکاییِ «هیمارس» نیز منهدم شده است.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه حملات نیروهای هوافضای ارتش روسیه با سلاح‌های بسیار دقیق در مناطق مختلف زاپروژیا، ۲ موشک‌انداز آمریکایی هیمارس و ۲ موشک‌انداز مارس-۲ آلمان منهدم شدند.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه در درگیرهای ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف جمهوری دونتسک بیش از ۹۰ مزدور لهستانی که به ارتش اوکراین کمک می‌کردند، با حملات موشکی کشته شدند.

علاوه بر این، آن‌گونه که گزارش شده، در درگیریهای یگان‌های نیروی زمینی ارتش روسیه با اوکراینی‌ها در محور «کراسی لیمان» در منطقه دونتسک، بیش از ۷۰ نظامی اوکراینی نیز کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه دیروز چهارشنبه نیز اعلام کرد که بیش از ۷ هزار خودرو زرهی ارتش اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین نابود شده اند و علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شده، بیش از ۱۲۰ موشک «هیمارس» و همچنین ۳ سامانه راکت انداز چند منظوره اوکراین نیز از بین رفته است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، نسبت به تأمین تسلیحاتی کی یف اقدام کرده و همچنان به این روند ادامه می‌ دهند. این در حالی است که روسیه به دفعات تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ منجر شده و در نتیجه نهایی آن تأثیری نخواهد گذاشت.

کد خبر 5650113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ت DE ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      0 0
      شما و حکومت غیر مردمی دستمال روسیه کثیف هستید در دوره قاجار نصف ایران را تصرف و ابرو و ناموس ایران برباد دادند .شما ایرانی نیستید اگر غیرت دارید بیایید یک روز مثل اکراین در برابر موشکها و بمبهای روس مقاومت کنید - در جنگ برابر روسیه نابود و فقط 20 برابر اکراین تجهیزات دارد و شهرها را می سوزاند