۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان تشکیل نشد

کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان تشکیل نشد

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان منوط به درخواست مرکز بهداشت است که تاکنون واصل نشده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان منوط به اعلام وضعیت آلودگی از سوی اداره محیط‌زیست و درخواست تشکیل جلسه توسط مرکز بهداشت استان است، اظهار داشت: مرکز بهداشت استان درخواستی برای تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی برای تصمیم‌گیری درخصوص روز شنبه ۱۹ آذر اعلام نکرده است.

وی افزود: با وجود این از قبل برای رصد و پایش واحدهای آلاینده به دستگاه‌های متولی ابلاغ و اطلاع رسانی مبنی بر محدود کردن فعالیت‌های منجر به تشدید آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: هواشناسی استان با صدور هشدار زرد پیش‌بینی کرده که انباشت آلاینده‌های جوی و وضعیت آلودگی هوا در روز یکشنبه به علت نفوذ جبهه هوای سرد، سکون جو و مه آلودی، شدت بیشتری خواهد داشت.

شیشه فروش اضافه کرد: با توجه به این شرایط، احتمالاً فردا شنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان برای تصمیم گیری در خصوص روز یکشنبه بیستم آذر ماه تشکیل جلسه دهد.

به گزارش مهر ساعتی پیش بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان تهران، برای روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها در استان‌های تهران و البرز تعطیل و کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری شد.

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز جمعه با عدد ۱۱۶ برای سومین روز پیاپی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه هفدهم آذر ماه درباره سکون و سردی هوا و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار سطح زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

در این اطلاعیه آمده است از پنجشنبه تا اواسط روز شنبه ۱۹ آذرماه به دلیل حاکمیت سکون جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی، احتمال کاهش نسبی شعاع دیدو افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

هواشناسی در این اطلاعیه توصیه کرده که گروه‌های آسیب پذیر مانند افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، سالمندان، کودکان و زنان باردار از تردد غیر ضرور و فعالیت ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

کد خبر 5650602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سنا محمدی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      3 0
      لطفاً برای شنبه تمام مقاطع تحصیلی تعطیل بشه هوا الودهست
    • سنا محمدی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 0
      لطفاً برای شنبه تمام مقاطع تحصیلی تعطیل بشه هوا الودهست
    • م IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      2 2
      تعطیل کنید لطفا بچه آسم داره
      • ساری AE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
        2 2
        خب عزیزم بچه رو نفرست مدرسه اسم داره با یک روز که بچه چیزیش نمیشه نره مدرسه درس مهمتره یا سلامتی
      • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
        1 0
        عزیزم یه روز دیرتر دکتر مهندس بشه سلامتیش مهمتره
    • زیر فقر IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      7 1
      امسال توی اصفهان مسئول کار امد ندارد فقط حکومت دست سرمایه دارانی هست که ۹۰درصد کارگرانشان افقاانی هستن و همیشه مسئولان را برای تعطیل کردن کارخانه ها تهدید میکنند و آقایان ومدیران اصفهان هم خیال میکنند مردم اصفهان ۹۰درصد کارگران اینها هستن دروغ بیشتر از واقعیت جلو میرود
    • ،.... IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      6 0
      مردم اصفهان دارن از گلو درد میمیرن بچه های مهد وآمادگی به خاطر آلودگیه شدید مدام مریض هستن اونوقت شیشه فروش نشسته تا بیمارستانها چی رو اعلام کنن حتما باید مردم از نفس تنگی بمیرن؟؟؟؟!!!!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      7 1
      چه ضرورتی برای تشکیل کارگروه آلوده گی هوا وجود دارد.هوای به این پاکی.جاری بودن آب در زاینده رود ومادی ها ونهرها وچشمه ها .دود نکردن خودروهای بی نذیر.مع الوصف اگر هم تشکیل شود می خواهد چه معجزه ای بکاربندد که مردم مجبور نباشند از خانه بیرون نیایند ومدارس تعطیل نشود.واحد های دود کننده دود نکنند
    • کمال IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      10 2
      باسلام.ضمن احترام به مسئولان دلسوز،ولی واقعا خاک بر سر خیلی از مسئولان بی لیاقت
    • آرش بهارلوئی US ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      3 3
      من امروز تا فریدن سفر کردم ،متوجه شدم این هوا در بیابان های خالی از سکنه و کارخانه هم کدر است و بیشتر رطوبت باعت دید کم ما می‌شود. هوا آنقدر ها هم آلوده نیست این مدل اخبار به سود بعضی شرکت هاست کا بودجه بیشتر در یافت کنند
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      9 1
      تا هوادآلوده میشه در اصفهان دستگاه های پایش کیفیت هوا رو خاموش می کنند. فکر می کننددخیلی باحال و زرنگ هستن. بعد هم چشمی و تخیلی میگن هوا آلوده هست با نه....
    • ملیکا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      18 0
      چرا فقط مدارس تهران را تعطیل میکنن مگه اصفهان هوا آلوده نیست چرا مدارس را تعطیل نمی‌کنند همه بچه ها مریضن
    • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      8 0
      فقط تهران ریه دارند اصفهان رو نابود کردند حالام نوبت مردمش رسیده کسی نیست به داد اصفهان برسه
    • احمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 0
      ما اصفهانی‌ها آبشش داریم
    • SC ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 0
      مردم براتون بی ارزش شدن
    • سعید IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
      1 0
      با سلام لطفا زمانی که تعطیلی مدارس اعلام میشه حواستون به مراکز توانبخشی معلولین ذهنی هم باشه اونا نه جزء استثنایی هستند نه آموزش و پرورش ولی بیشتر نیاز به مراقبت دارن و همچنین دانشجو ها که معمولا مسیر های طولانی تری را باید طی کنند برای دانشگاه مربوط و بیشتر در معرض آلودگی هستند
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      هوا خیلی آلوده است ترو خدا تعطیل کنین