۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷

گزارش خبری مهر؛

معلولیت محدودیت نیست/ برگزاری مسابقات بازی‌های بومی محلی معلولان

معلولیت محدودیت نیست/ برگزاری مسابقات بازی‌های بومی محلی معلولان

بیرجند- مسابقات بازی‌های بومی محلی معلولان قائنات در سالن ورزشی روستای اسفشاد برگزار شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: ورزش فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش توانایی معلولان است تا هم به خودشان و هم به سایر افراد جامعه ثابت کنند که خداوند در وجود هر فردی استعداد و مهارتی قرار داده است و هیچ کمبود و نقصانی نمی‌تواند مانعی برای پیشرفت و درخشیدن انسان‌ها باشد.

فارغ از هر گونه شعار، معلولیت برای افراد محدودیت به همراه دارد حال اگر زیر ساخت‌های حمایتی از معلولان نیز لنگ بزند، وضعیت آنها در این خصوص سخت‌تر می‌شود.

معلولان به دلیل محرومیت از یک توانایی، در سایر زمینه‌ها توانمندی بیشتری دارند که با مدیریت درست آن می‌توان به درخشش خودشان و جامعه کمک کنند و ورزش فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش این توانایی‌های نهفته معلولان است. همچنین ورزش در معلولان علاوه بر اینکه آن‌ها را در مسیر زندگی عادی قرار می‌دهد، می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر شهروندان نیز باشد.

از این رو ورزش برای معلولان نقش بسیار مهمی در تداوم زندگی آنها دارد و در رقابت‌های ورزشی آنها استعدادهای نهفته خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت رقابت‌های ورزشی در نقاط مختلف استان برگزار شد که مسابقات بازی‌های بومی محلی روستایی یکی از این رقابت‌ها است که با حضور مسئولان،، معلولان مراکز توانبخشی و اهالی روستای اسفشاد در محل سالن ورزشی این روستا برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی قاین در گفت و گو با مهر گفت: این مسابقات در پنج رشته (طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ، دال پلان، لی لی بازی به همت بهزیستی، مؤسسه خیریه همت، ورزش و جوانان، دهیاری و شورای اسلامی اسفشاد، هیئت بازی‌های بومی محلی روستایی شهرستان و زورخانه شیر خدا برگزار شد.

به گفته خزاعی، هدف از اجرای این رقابت‌ها افزایش مشارکت معلولان در جامعه و رسیدن به استقلال هویتی و خودکفایی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش به کاهش هزینه‌های درمانی و ایجاد نشاط کمک می‌کند، افزود: با اجرای بازی‌های بومی محلی در مناطق روستایی، دسترسی معلولان به امکانات ورزشی توسعه می‌یابد و قابلیت‌ها و استعدادهای ورزشی آنها شناخته می‌شود.

خزاعی ادامه داد: در این مسابقات بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کرده بودند که به همه افرادی شرکت کننده در مسابقات جوایزی اعطا شد.

کد خبر 5651207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha