۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱

تصویب ارائه کمک مالی ۱۸میلیارد یورویی به اوکراین توسط شورای اروپا

تصویب ارائه کمک مالی ۱۸میلیارد یورویی به اوکراین توسط شورای اروپا

شورای اروپا امروز از تصویب ارائه کمک مالی ۱۸ میلیارد یورویی به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای اروپا امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد برای ارائه کمک مالی به اوکراین به مبلغ ۱۸ میلیارد یورو در طول سال ۲۰۲۳ به توافق رسیده است.

بر اساس اعلام وبگاه شورای اروپا، شورا در مورد بسته ای به توافق رسید که اتحادیه اروپا را قادر می سازد تا ۱۸ میلیارد یورو به اوکراین در طول سال ۲۰۲۳ کمک مالی کند.

این پیشنهاد امروز از طریق یک رویه مکتوب توسط شورا به تصویب رسید و برای تصویب احتمالی آن در هفته آینده به پارلمان اروپا ارائه خواهد.

وبگاه شورای اروپا در این خصوص اضافه کرد: این بسته یک راه حل ساختاری برای حمایت مالی به اوکراین در سال ۲۰۲۳ ارائه می کند. مبلغی که به اوکراین در سال ۲۰۲۳ وام داده می شود ۱۸ میلیارد یورو خواهد بود و وام ها دارای مهلت ۱۰ ساله خواهند بود.

بیانیه صادره از سوی وبگاه شورای اروپا در ای خصوص می افزاید: کشورهای عضو بخش عمده ای از هزینه های مروبط به سود آن را از طریق درآمدهای اختصاص یافته خارجی پوشش خواهند داد. تضمین این استقراض یا توسط بودجه اتحادیه اروپا یا توسط کشورهای عضو انجام خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌ زدایی و غیرنظامی‌ کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌ کند تا از مردمی که ۸ سال مورد سوء استفاده و نسل‌ کشی رژیم کی‌ یف بوده‌ اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ ها» پاکسازی شود.

کد خبر 5651568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      0 0
      اگه اروپا و آمریکا هم نمی بود. باز هم ابزار ساقط سازی روسیه تو چنته عالم به وفور موجوده . وقتی خدا اراده کنه قدرتی نابود بشه وسایلش رو هم فراهم میکنه . تا ببینیم بعدش روزگار به اونا چه خواهد کرد