۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳

رئیس دوما روسیه:

اعترافات مرکل یعنی برلین و پاریس باید به مردم دونباس غرامت بدهند

اعترافات مرکل یعنی برلین و پاریس باید به مردم دونباس غرامت بدهند

رئیس مجلس دوما روسیه با اشاره به اظهارات اخیر صدراعظم سابق آلمان گفت که برلین و پاریس «هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ مالی» در قبال مردم دونباس مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویاچسلاو ولودین، رئیس دوماً روسیه می‌گوید که باتوجه به اعترافات اخیر آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان، هم برلین و هم پاریس باید به مردم دونباس غرامت بدهند.

به نوشته تاس، مرکل گفته بود که توافق‌نامه‌های مینسک، اوکراین را قوی‌تر کرد و حالا به باور ولودین، برلین و پاریس باید بابت چندین سال نسل‌کشی رخ‌داده در دونباس، به مردم این منطقه غرامت بدهند.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: اعتراف مرکل، برلین و پاریس را به‌دلیل تحولات اوکراین، هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ مادی مسئول می‌کند. آنها باید بابت هشت سال نسل‌کشی و خسارات وارد شده به دونباس، به مردم این منطقه غرامت بدهند. این تازه آغاز ماجرا است.

مرکل به تازگی در مصاحبه‌ای با دفاع از مخالفت خود با الحاق گرجستان و اوکراین به ناتو، گفته بود که وی با این کار برای کی‌یف «وقت خریده تا برای حمله روسیه، خودش را آماده‌تر کند!»

به گفته مرکل، توافق سال ۲۰۱۴ مینسک تلاشی بوده در راستای زمان دادن به اوکراین و کی‌یف از این زمان برای قوی‌تر شدن استفاده کرده است.

مرکل زمانی که کودتای سال ۲۰۱۴ در اوکراین رخ داد و توافقات مینسک برای حل و فصل مناقشه دونباس با مشارکت او و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه منعقد شد، صدراعظم آلمان بود.

کد خبر 5651113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha