۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸

رئیس علوم پزشکی گلستان خبرداد؛

عدم توازن جمعیتی در گلستان/ بیمارستان کودکان ۱۴۰۲ افتتاح می شود

عدم توازن جمعیتی در گلستان/ بیمارستان کودکان ۱۴۰۲ افتتاح می شود

گرگان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: میزان باروری در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است ولی توازن جمعیتی در استان ما وجود ندارد و برخی شهرستان ها در معرض پیری جمعیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید گل فیروزی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: هرم سنی جمعیت در کشور ما در گذشته به این صورت بود که بیشترین تعداد جمعیت کشور در قاعده هرم قرار می‌گرفتند و جز جوان‌ترین کشورهای دنیا بودیم اما امروز جمعیت میانسال ما بیشترین تعداد جمعیت را تشکیل می‌دهند و اگر تدابیر جدی برای رشد جمعیت در پیش نگیریم در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده جز کشورهای پیر دنیا قرار خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: باید با تمام توان تلاش کرد در فرصت باقی مانده کاهش جمعیت را جبران کنیم تا در چاله جمعیتی گرفتار نشویم.

وی ادامه داد: در استان کارگروه جمعیت و جوانی جمعیت با حضور استاندار برگزار می‌شود و قوانین حمایتی مثل اهدا زمین، مسکن و کمک‌های حمایتی در حوزه فرزند آوری در کشور در نظر گرفته شده است و دانشگاه علوم پزشکی هم در ذیل کارگروه در حوزه درمان نازایی به رشد جمعیت کمک می‌کند.

رئیس علوم پزشکی گلستان بیان کرد: ۲۵ درصد زوج‌ها در کشور نازا هستند و این آمار حتی در برخی مناطق به ۴۰ درصد هم می‌رسد.

گل فیروزی تصریح کرد: استان گلستان در بخش درمان ناباروی سرعت قابل قبولی ندارد، ما در استان تنها یک مرکز ناباروری نهال را داریم که به صورت دولتی اداره می‌شود در حالی که در استان مجاور ما چندین مرکز تخصصی خصوصی درمان ناباروری وجود دارد.

وی گفت: میزان باروری در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است ولی توازن جمعیتی در استان ما وجود ندارد و برخی از شهرستان‌های ما رشد جمعیتی کمتر از میانگین کشوری را داند و حتی در معرض پیری جمعیت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: جمعیت، عامل غیرقابل انکار پیشرفت است و باعث رشد کشور در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی خواهد شد به شرط آنکه جمعیتی سالم، تحصیل کرده و پویا داشته باشیم.

گل فیروزی ادامه داد: بیمارستان طالقانی گرگان که در سال ۱۴۰۰ کلنگ آن بر زمین زده شده در مرحله گودبرداری است و پیش بینی می‌شود تا پایان ۱۴۰۲ به اتمام رسیده مورد بهره برداری قرار بگیرد.

کد خبر 5652160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha