۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۸

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

توجه خیرین به تقویت حوزه بهداشت ضروری است

توجه خیرین به تقویت حوزه بهداشت ضروری است

شیراز - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار همکاری خیران برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رضائیان زاده ظهر دوشنبه در جمع اهالی رسانه با تاکید اهمیت پیشگیری و نقش قابل توجه آن در کاهش هزینه‌های درمان گفت: خیرین سلامت فارس در بحث عمرانی و تأمین تجهیزات امسال هم مثل سال‌های، قبل خوش درخشیدند. توجه مردم و خیرین به حوزه بهداشت می‌تواند اثرات خوبی در کاهش هزینه‌های درمان داشته باشد.

رضائیان زاده به نقش سازنده خبرنگاران در این زمینه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت، اعتبارات لازم برای پیشبرد پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت تأمین شده و در صورت نیاز، ساخت پروژه‌های جدید این حوزه آغاز شود.

رضائیان زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارتقای سطح بهداشت و درمان مردم به ویژه مناطق محروم یکی از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه را تقویت زیرساخت‌های فیزیکی و توانمندی نیروی انسانی در حوزه بهداشت در مناطق مختلف استان برشمرد و گفت: گسترش برنامه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر و غیر واگیر و ارتقای وضعیت بهداشتی در استان در این راستا پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور موظف به اعلام نیازهای ضروری در حوزه بهداشت و درمان شدند، نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم برای تحقق اهداف تعیین شده در بودجه سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد و گفت: تکمیل پروژه‌های سلامت در استان با مشارکت خیرین میسر می‌شود و اقدام ارزشمند آنان در خدمت رسانی به مردم، ستودنی است.

رضائیان زاده همچنین در این نشست به نقش اثربخش ۲۱ هزار و ۶۴۷ داوطلب سلامت در استان فارس که در روستاها در کنار بهورزان در امر آموزش و آگاهی بخشی مردم منطقه در زمینه بهداشت، پیشگیری از بیماری‌ها و تغذیه فعالیت می‌کنند، اشاره کرد که به عنوان شبکه ای گسترده، در تحقق اهداف سلامت محور سهیم هستند.

او همچنین مشارکت هزار و سیصد داوطلب متخصص در ۸۸ درصد دستگاه‌های اجرایی استان برای آموزش مبانی سلامت به کارکنان ادارات و سازمان‌ها را بخش دیگری از شبکه بهداشتی استان فارس عنوان کرد و افزود: داوطلبین سلامت و داوطلبین متخصص حلقه واسط ما و مردم هستند. آن‌ها از دل مردم برای ارتقای سلامت مردم آموزش می‌بینند و آموزش می‌دهند.

کد خبر 5653416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha