۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان خبر داد؛

افزایش راندمان و کیفیت محصولات در کلینیک کشاورزی دانشگاه لرستان

افزایش راندمان و کیفیت محصولات در کلینیک کشاورزی دانشگاه لرستان

خرم‌آباد-رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی را یکی از اهداف راه‌اندازی کلینیک و مرکز کشاورزی غیر دولتی این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محمدزاده امروز سه شبه در مراسم افتتاح کلینیک و مرکز کشاورزی غیر دولتی در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی که محل فعالیت آن در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان است بر اساس نیازهای استان، ایجاد شده است.

وی، ارائه خدمات گوناگون از جمله گیاه‌پزشکی، کود، سم، بذر، مبارزه با آفات و … از کارکردهای مهم این مجموعه است.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، پیشنهاد مقدار کود و سم به کشاورز را از اجزای مهم افزایش میزان و کیفیت تولید محصول دانست که توسط کلینیک و مرکز افتتاح شده، صورت خواهد گرفت.

محمدزاده، بر اهمیت تقویت راهکارهای صیانت از خاک نیز تأکید کرد.

وی، افزود: کلینیک و مرکز کشاورزی غیردولتی مستقر شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با رویکرد تخصص‌گرایی از ظرفیت و توانمندی‌های اعضای هیئت علمی دانشکده بهره خواهد جست تا در نهایت، محصول کشاورزی، یک محصول باکیفیت باشد و راندمان محصول هم افزایش یابد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی را از دیگر کارکردهای کلینیک دانست که با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه، روش‌های نوین و آزمایشگاه‌های پیشرفته، به‌صورت کاملاً علمی انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش، فروشگاه مواد غذایی نیز افتتاح شد که با مشارکت بخش خصوصی برای افزایش خدمات رفاهی به اعضای هیئت علمی، دانشجویان و یاوران علمی، در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ایجاد شده است.

کد خبر 5654252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha