۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

۲۲۸ مورد اختلاف کارگری و کارفرمایی در شهرستان تویسرکان

۲۲۸ مورد اختلاف کارگری و کارفرمایی در شهرستان تویسرکان

همدان-رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان گفت: ۲۲۸ مورد اختلاف کارگری و کارفرمایی در شهرستان تویسرکان مطرح شده است.

احمد خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال جاری ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی شهرستان تویسرکان اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی تبصره ۱۶ تا کنون ۵۶۶ میلیارد ریال بوده است افزود: مبلغ ۲۱۸ میلیارد ریال از این مبلغ تا کنون توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است که ۴۰ درصد این مقدار محقق شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تویسرکان ادامه داد: در حوزه تبصره ۱۸ اعتبار ابلاغی کل استان ۱,۰۴۰ میلیارد ریال بوده است که از این مقدار سهم شهرستان ۸/۲ درصد می‌باشد که خوشبختانه تا کنون ۱۷ درصد اعتبار کل استان را شهرستان تویسرکان جذب کرده است که مبلغی بالغ بر ۱۷۷ میلیارد ریال است.

خدادادی یادآور شد: با توجه به تعامل انجام شده با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون ۱۰ جلسه کارگروه اشتغال برگزار شده است.

وی در ادامه مطلب از بیمه بیکاری در این شهرستان نام برد و تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۴۸ نفر از کارگران بیکار شده‌اند که در حال حاضر از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول از ۳۸۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار که انجام شده است نام برد و یادآور شد: بیش از ۹۰ مورد در حوزه بازرسی‌های کارهای سخت و زیان آور بوده است.

خدادادی با تاکید بر اینکه ۱۵ مورد حادثه حین کار در این شهرستان اتفاق افتاده است خبر داد و خاطرنشان کرد: این موارد در حال رسیدگی قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری تعهد اشتغال در این شهرستان یک هزار و ۶۵۰ نفر بوده است که یک هزار ۵۶۵ نفر اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی دارای تعهد ثبت شده است که ۹۴ درصد تعهد ایجاد شده را شامل می‌شود و بدین صورت رتبه اول استان را کسب کرده‌ایم.

رئیس اداره تعاون و کار تویسرکان در ادامه بیان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغالزایی روستایی با توجه به اینکه تا قبل از سال جاری بالغ بر ۲۴۰ درصد جذب تسهیلات اشتغال روستایی به نسبت اعتبار ابلاغی شهرستان داشته است، کمیته استانی طرح‌های مشاغل روستایی این شهرستان را با توجه به اولویت‌های دیگر روستاهای نیازمند تسهیلات استان امسال تأیید نکرده است.

کد خبر 5656592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha