۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹

مدیرکل تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌ها اطلاعات خود را در سامانه جامع تعاون ثبت کنند

تعاونی‌ها اطلاعات خود را در سامانه جامع تعاون ثبت کنند

زاهدان- مدیرکل تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌های سیستان و بلوچستان اطلاعات خود را در سامانه جامع تعاون ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید معین هاشمی پیش از ظهر جمعه در کارگاه آموزشی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون که با حضور مدیران و اعضای تعاونی‌ها و کارشناسان تعاون استان به مدت دو روز در زاهدان در حال برگزاری است، افزود: رویکرد دولت سیزدهم و رئیس جمهور، هوشمند سازی است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون، تاکید کرد: این سامانه به منظور شفاف‌سازی عملکرد مدیران تعاونی و عملکرد شرکتهای تعاونی با هدف مشارکت و نظارت بیشتر اعضای تعاونی‌ها راه اندازی شده است.

مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سامانه جامع هوشمند بخش تعاون فرصتی را فراهم می‌کند که بانک اطلاعاتی بخش تعاونی به وجود آید و تصمیم سازی و سیاست‌گذاری در کشور با دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: این سامانه که بر مبنای ارائه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان بخش طراحی شده با اخذ استعلامات در قالب سرویس‌های الکترونیک امکان ارائه خدمات به تعاونی‌ها بدون نیاز به مراجعه به دستگاه‌های دولتی را فراهم می‌کند.

هاشمی از اتصال سامانه جامع بخش تعاون به سامانه ثبت شرکت‌ها خبر داد و افزود: اتصال این دو سامانه باعث کاهش چشمگیر زمان ثبت و تشکیل تعاونی‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: همه حمایت‌ها و مشوق‌های بخش تعاون از طریق سامانه جامع و هوشمند تعاون انجام می‌شود که این اتفاق مهم در مرحله اول موجب توزیع عادلانه حمایت‌های هدفمند بخش تعاون به تعاونی‌ها و در قدم بعدی موجب افزایش شفافیت می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان با ثبت اطلاعات شرکت و اعضا در سامانه و همچنین بروز کردن مجامع عمومی شرکت می‌توانند از مشوق‌ها به انتخاب خود بهره مند شوند.

کد خبر 5656635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha