۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱

معاون دانشگاه تهران:

تقویت رشته‌های دریایی در مناطق ساحلی ضروری است

تقویت رشته‌های دریایی در مناطق ساحلی ضروری است

بندرعباس - معاون دانشگاه تهران گفت: رویکرد مسوولان سازمان سنجش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تقویت علوم مرتبط با دریا در استان‌های ساحلی کشور باشد و در این زمینه ب

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نوحه‌گر در آئین آغاز نخستین «همایش بین المللی علوم دریایی با رویکرد نوآوری در اکوسیستم‌های آبی با تکیه بر اقتصاد دریا پایه» افزود: هرمزگان و استان‌های ساحلی کشور هنوز نیاز به توسعه علمی دارند و همزمان باید محصول‌های نوآورانه در زمینه فناوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر قرار است ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در سواحل مکران ایجاد شود به فناوری‌های نو نیاز است و علاوه بر تأمین مایحتاج افرادی که می‌خواهند در ساحل سکونت کنند نیاز به پژوهش‌های علمی دقیق وجود دارد.

وی اضافه کرد: موضوع بسیار مهمی همچون دریا و ظرفیت‌های بسیاری که می‌تواند در اختیار اقتصاد قرار دهد به نوعی در کشور مغفول مانده است.

رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران بیان کرد: ۶ هزار کیلومتر مرز داریم و ۵۰ درصد آن آبی است و پنج هزار کیلومتر ساحل داریم اما دریا نقشی موثری در سفره مردم ندارد و باید سوال کنیم چرا اقتصاد دریا در کشور شکوفا نیست یا حداقل نقشی در اقتصاد سنتی هم ندارد و مغفول مانده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران گفت: به نظر می‌رسد طی ادوار گذشته دریا به هیچ عنوان در برنامه‌ریزی‌ها دیده نشده است. نوآوری در زمینه پارک‌های علم و فناوری دریایی می‌تواند اقتصاد دریایی را تکان بدهد و کشور را به شرایط بسیار بهتری برساند.

کد خبر 5657891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha