۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳

انگلیس ۲ فروند موشک هدایت‌شونده به اوکراین ارسال کرد+ فیلم

انگلیس ۲ فروند موشک هدایت‌شونده به اوکراین ارسال کرد+ فیلم

وزارت دفاع انگلیس از تحویل دو فروند موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن به ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع انگلیس در توییتر اعلام کرد که دو فروند موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن موسوم به «برمستون ۲» را به ارتش اوکراین تحویل داده است.

به نوشته توییتر وزارت دفاع انگلیس، این سامانه موشکی نقشی کلیدی در متوقف کردن پیشروی ارتش روسیه در اوکراین ایفا خواهد کرد.

در این توییت، ویدئویی از بارگیری این دو فروند موشک در هواپیمای ترابری نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیز گنجانده شده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، انگلیس همگام با آمریکا و غرب، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، حمایت نظامی خود از ارتش اوکراین را افزایش داده است.

لندن پس از آمریکا به عنوان دومین اعانه‌دهنده کمک نظامی به کی‎‌یف، تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک نظامی کرده و متعهد شده تا در سال ۲۰۲۳ نیز، کمک نظامی با رقمی مشابه در اختیار این کشور قرار دهد. انگلیس همچنین میزبان برنامه آموزش سربازان اوکراینی است؛ طرحی که با حمایت شماری از متحدان کی‌یف در حال انجام بوده و بر اساس آن، هر ۱۲۰ روز به ۱۰هزار نیروی نظامی موجود و جدید اوکراین آموزش نظامی می‌دهد.

کد خبر 5658267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جعفر IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 2
      تمام کشور ها به اوکراین برای ادامه دارشدن جنگ سلاح می‌دهند عیب وایرادی ندارد اما ایران به روسیه پهپاد بدهد علم شنگه براه می‌اندازند این چه منطق غلط غربی هاست
    • 178 IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      1 1
      بنظر شما علت اشتیاق... انگلیس...برای پیروزی اوکراین در..جنگ اوکراین چیه...این انگلیسی های خصیص..با کمترین انتقاد..دومیلیارد وسیصد میلیون پوند..دریم سال هزینه می‌کنند وقول میدهند سال دیگر نیز همینقدر بپردازند...ضمنا چرا ما شبیه این موشک را علی الخصوص مدل زمینیش را نمیسازیم....؟.