۲۹ آذر ۱۴۰۱، ۹:۳۲

نماینده مردم اهواز در مجلس:

آب‌گیری «سد چم‌شیر» حوزه کشاورزی خوزستان را با خطر مواجه می‌کند

آب‌گیری «سد چم‌شیر» حوزه کشاورزی خوزستان را با خطر مواجه می‌کند

اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: آب‌گیری «سد چم‌شیر» نباید انجام شود چون جنوب شرق خوزستان را با تهدید جدی زیست‌محیطی ، به ویژه در حوزه کشاورزی مواجه می‌کند.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سد چم‌شیر در مسیر رودخانه زهره احداث شده و خوزستان در پایین‌دست این سد هفت شهر را داریم که چنانچه آب‌گیری این سد صورت بگیرد، هم آسیب جدی به محیط‌زیست و هم کشاورزی خوزستان به ویژه در جنوب شرق استان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: آب‌گیری این سد با توجه به اینکه در حوزه آن هم چشمه‌های آب شور، نمکی و آهکی وجود دارد، قطعاً خاطره تلخ سد گتوند را تکرار می‌کند؛ آب‌گیری این سد دغدغه فکری برای کارشناسان امر و مردم ایجاد می‌کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تصریح کرد: مطالبه جدی کشاورزان، مردم جنوب شرق خوزستان و فعالان زیست‌محیطی این است که به هیچ وجه آب‌گیری سد چم‌شیر انجام نشود چون در این صورت جنوب شرق خوزستان با تهدید جدی زیست‌محیطی و به ویژه در حوزه کشاورزی مواجه می‌کند.

حسینی تأکید کرد: همه کارشناسان امر این هشدار را داده‌اند که آب‌گیری سد چم‌شیر با توجه به دبی پایین رودخانه زهره و همچنین چشمه‌های آب شور و لایه‌های نمکی و آهکی می‌تواند یک تهدید جدی برای محیط‌زیست باشد.

کد خبر 5659911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      8 0
      حضرات مسئول سد سازی در خوزستان مثل دوستی خاله خرسه هستن نمیدونم چه دشمنی با مردم خوزستان دارن سد گتوند کافی نیست .این همه اصرار برای خرابکاری برای چیست.خوزستان هوا که نداریم اب که نداریم کشاورزی رو هم نابود کنید .خوش به حالمون با این مسئولین .من موندم چطوری میخوایم انقلابمون رو صادر کنیم .
    • حسینی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      8 0
      چشمه های آب شور و آهک همچنان در کشور می جوشد و جریان دارد ولی چشمه های شعور در مملکت خشکیده است،
    • احمد امیر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      خوزستان میخوان نابود کنند ولی مسولین بی کفایت خوابند. نماینده فقط موقع رأی. بیدار میشه. این چهارسال که میگذره خوابه. ولی حق داره وقتی مردم با یه شارژایرانسل مخره دیگه چه انتظاری ازش داری.وقتی دولتی را با رشوه فساد بزرگ کنی هیچ انتظاریاز این نداشته باش
    • امید313 IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      0 0
      شما اگر نماینده واقعه ای مردم اهواز هستین بفکر پرسنل ایثارگر فولاد خوزستان باشید که شرکت 3ساله قانون تصویب شده خود شما در مجلس را اجرا نمی‌کند... شما بفکر مردم اهواز باش نه فتوای چم شیر خودش نماینده داره