۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲

امام جمعه موقت دیر:

دیری‌ها از ظرفیت‌ها اشتغال در این شهرستان بهره‌مند شوند

دیری‌ها از ظرفیت‌ها اشتغال در این شهرستان بهره‌مند شوند

بوشهر- امام جمعه موقت دیر گفت: دیری‌ها از ظرفیت‌ها اشتغال در این شهرستان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: بازگشت جامعه اسلامی به سبک زندگی اسلامی و قرآنی ضروری است.

امام جمعه موقت دیر افزود: همه زنان و حتی مردان عالم بدون استثنا مدیون بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

وی بیان کرد: آنچه زنان و مردان را از گناه زنده به گور کردن فرزندان خودشان نجات داد، وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها است.

سعیدی گفت: آنهایی که الان با وضعیت فجیع در جامعه ظاهر می‌شوند مطمئن باشند هم خودشان هم همسرانشان و یا پدرانشان و هم برادرانشان اگر این بی غیرتی را بپذیرند یقیناً روزی سیلی حضرت زهرا سلام الله علیها را خواهند خورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این ایام ما اشک می‌ریزیم که پهلوی زهرا سلام الله علیها را شکستند و سیلی به صورتش زدند اما این حرکات و اعمال و رفتارهایی که برخی از افراد از دین خارج شده به زنان و دختران ما تلقین می‌کنند و برخی از مردان ما هم با بی غیرتی این را تحمل می‌کنند آماده باشند همه آنها تاوان پا گذاشتن بر روی خون اول شهیده عالم و امام حسین علیه السلام و همه ائمه و شهیدان دفاع مقدس را پس خواهند داد.

خطیب جمعه دیر بیان داشت: امروز تقوای فردی صددرصد وابسته به تقوای اجتماعی و بالعکس است بنابراین فرزندان خود را در قالب سبک زندگی اسلامی تربیت کنیم.

وی افزود: الان در جنگ هستیم و دفاع از اسلام بر همه ما واجب است و باید سنگرهای مختلف مانند مساجد را تقویت و مستحکم‌تر کنیم و نه تنها خود بلکه دیگران را در برنامه‌های فرهنگی مشارکت دهیم.

سعیدی گفت: قضاوت و تشخیص خوب و بد را در قالب دستورات اسلام و ائمه به فرزندان خود یاد دهیم.

وی با اشاره به روز ثبت احوال، افزود: ثبت احوال نهادی بسیار مهم و حساس است که دقت در آن در برنامه‌های توسعه‌ای و حال و آینده کشور تأثیرگذار است و تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله جوانی جمعیت یکی از مسائلی است که بر اساس همین آمارها انجام می‌شود.

سعیدی با تبریک میلاد حضرت مسیح، بیان کرد: کسانی که داعیه پیروی از این پیامبر عظیم الشان دارند آنچه که در کتاب انبیا خصوصاً کتاب این پیامبر آمده رعایت کنند و افرادی که با عنوان پیروان مسیح دست به قتل عام و کشتار می‌زنند و لابی گری صهیونیست‌ها و امثال آنها را می‌کنند دست بردارند و به فرمایشات خداوند و این پیامبر بیش از پیش توجه کنند.

وی درباره روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، عنوان کرد: مقاوم سازی در روستاها و شهرها قابل توجه است و آنچه هم که گاهی سهل انگاری می‌شود مسئولین از الان متوجه باشند اگر خدای نکردند در موضوعی امضایی انجام دهیم و ساختمان یا مجموعه اداری بدون ایمنی ایجاد شود و فردا بخاطر حادثه‌ای فردی از بین برود این امضاها شریک در خون آنها هستند.

وی افزود: مسئولان با استفاده از قوانین در کار مردم تسهیل گیری کنند اما از آن طرف به وظیفه قانونی خود بویژه در بحث مسائل ایمنی هم عمل کنند.

امام جمعه موقت دیر گفت: دشمنان می‌دانند دژ مستحکم انقلاب اسلامی و اسلام در عصر حاضر مقام عظمای ولایت و رهبری این انقلاب است لذا برای خرد کردن این دژ مستحکم متمرکز می‌شوند و اگر نتوانند از بین ببرند ترور شخصیتی و جایگاهی انجام می‌دهند.

وی ابراز کرد: روحانیت به عنوان شاگرد اهل بیت سعی کرده حق را برای مردم روشن کند؛ طلبه و روحانی وقتی که لباس علم و روحانیت بر تن می‌کند آماده شهادت است یا در راه تبلیغ مستقیم یا تبلیغ برای مبارزه مداوم علیه کسانی که نمی‌خواهند اسلام و انقلاب بماند و خون شهدا حفظ شود و دشمن از همان جایی که بیشترین سیلی را خورده است، وارد می‌شود.

سعیدی یادآور شد: افتخار روحانیت شیعه این است که بعد از عمری مجاهدت در بستر نمی میرد و در میدان مبارزه برای دفاع از مردم و تحقق حق و اسلام جانفشانی می‌کند که باید این مسائل تبیین شود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، گفت: این مجموعه ارزشمند کاری بس ستودنی انجام داده و الان هم فعالیت دارد.

امام جمعه موقت دیر درباره روز صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: یکی از فواید ایجاد این مجموعه‌ها افزایش قدرت ملی کشور است و با توسعه این مجموعه‌ها اشتغال خوبی در کنار سایر صنایع در کشور ایجاد می‌شود که امیدواریم مردم از برکات آن بیش از پیش بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: بار دیگر از دولت و استاندار و مجموعه شهرستان استدعا داریم پیگیری شود مردم بیش از پیش از ذخایری که در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار است از جهت اشتغال جوانان و … بهره مند شوند که البته از طریق شورای راهبردی کمک‌های زیادی به شهرستان‌ها شده است.

سعیدی با بیان اینکه هرچه داریم از اهل بیت است، بیان داشت: برای جذب فرزندان به مراسم دینی تبیین را به خانه خود ببریم و در مناسبت‌های مختلف مجالس خانگی داشته باشیم.

کد خبر 5662947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha