۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۹

حسین زاده بحرینی در صحن مجلس:

ارجاع تمام مشکلات ارزی به بانک مرکزی خطا است

ارجاع تمام مشکلات ارزی به بانک مرکزی خطا است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اقتصاد کشور به نوعی است که گروهی از مردم پول ملی را به ارز تبدیل می‌کنند و منجر به خروج سرمایه از کشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۴ دی ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی اقدامات و سیاست‌های ارزی دولت، گفت: در موضوع ارز اگر به واقعیت میدان توجه نکنیم خودمان را گول زده‌ایم و به مردم اطلاعات غلط خواهیم داد. ما کشوری هستیم که خروجی و ورودی ارز متوازن داریم. در این شرایط گروهی به دلایل مختلف از این فضا استفاده می‌کنند و پول ملی را به ارز تبدیل کرده و منجر به احتکار یا خروج سرمایه می‌شوند.

وی افزود: این واقعیتی است که در اقتصاد ما شکل گرفته در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا چنین شرایطی ندارند. با توجه به این واقعیت، ارجاع تمام شرایط موجود به بانک مرکزی خطا است.

حسین زاده بحرینی یادآور شد: اگر کسی احتکار کند و منجر به خروج سرمایه از کشور شود، مجلس باید در این باره تدبیر داشته باشد. کسانی که سرمایه ملی را از کشور خارج می‌کنند باید سایر دارایی‌هایی که در کشور دارند، زیر نگاه دقیق حاکمیت قرار بگیرند. چرا برای چنین موضوعی تنبیه قائل نیستیم؟

وی بیان کرد: امروز شرایطی پیش آمده که خروج دارایی از کشور را حق مردم می‌دانیم. ارجاع تمام مسئولیت به بانک مرکزی و هجمه به آنکه در صف اول مسئولین بازار ارز قرار دارد، چیزی از مسئولیت مجلس نمی کاهد.

کد خبر 5664344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha