۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲

حسینی:

دولت شبانه روز مشغول گره گشایی از گرفتاری‌های مردم است

دولت شبانه روز مشغول گره گشایی از گرفتاری‌های مردم است

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت شبانه روز و بدون وقفه مشغول رفع مشکلات بجا مانده و گره گشایی از گرفتاری‌های مردم و کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بیست و یکمین نشست شورای معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با تقدیر از زحمات و فعالیت‌های ارزشمند آنان اظهار داشت: در ۱۶ ماه گذشته تلاش شد تا همگرایی و تعامل حداکثری بین دولت و مجلس برقرار شود چون بر این باوریم که با تفاهم و تعامل متقابل و همدلی بر مبنای دلسوزی و صداقت با نمایندگان مجلس که دغدغه حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور را دارند، می‌توان غالب امور را بخوبی پیش برد و بی تردید با توجه به تجربیات گذشته، رفتاری خارج از این چارچوب نمی‌تواند منتج به نتیجه مطلوب شود.

معاون رئیس جمهور گفت: نیروهای انقلاب همواره خود را بدهکار نظام و مردم دانسته و معتقدند مسئولیت بار امانت خطیری است که بر عهده کارگزاران نظام گذاشته می‌شود تا به بهترین وجه از عهده‌ی آن برآیند و در دنیا و آخرت بتوانند پاسخگوی عملکرد خود باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ضرورت ادامه و تقویت همکاری و همگرایی خوبی که بین معاونان پارلمانی و نیز با نمایندگان مجلس فراهم شده اظهار داشت: جایگاه معاونان پارلمانی دستگاه‌ها به منظور اثر بخشی بیشتر باید ارتقا یابد.

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اسفند سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود به طور طبیعی بعضی از نمایندگان انتظار دارند که پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های انتخابیه تکمیل شود و اقدامات اساسی‌تری از سوی دولت انجام شود لذا معاونان امور مجلس مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند تا با پیگیری مطالبات به حق، در رفع کاستی‌ها و سرعت بخشی به انجام پروژه‌ها بکوشند و در مواردی که با موانعی از جمله کمبود اعتبارات مواجه هستند با تبیین واقع بینانه مسیر اقناع‌سازی را در پیش بگیرند.

حسینی با بیان اینکه دولت با روحیه جهادی بدون وقفه مشغول گره گشایی از گرفتاری‌های جامعه است، خاطرنشان کرد: انتظار دارد سوالات و ابهاماتی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود بلافاصله مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ مناسب به نمایندگان و افکار عمومی ارائه شود و حتی‌الامکان قبل از طرح این گونه سوالات در صحن و رسانه‌ها، در تعامل و گفتگو با نمایندگان توضیحات لازم تقدیم شود.

حسینی با تقدیر از انسجام و همگرایی مفیدی که در جریان استیضاح وزیر صمت شکل گرفت، اظهار داشت: بسیاری بر این باور بودند که تلاش معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در جریان استیضاح دکتر فاطمی امین به نتیجه نخواهد رسید اما با برنامه ریزی و تقسیم کار توانستیم نمایندگان را با فعالیت‌ها و دستاوردهای وزارت صمت بیشتر آشنا کرده و به سوالات پاسخ منطقی دهیم و رأی اعتماد مجدد آنان را جلب کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر عباس شیبانی اظهارداشت: متأسفانه در معرفی شخصیت‌ها و مدیرانی که بدون هیاهو در کمال فروتنی و دلسوزی وظایف انقلابی خود را انجام می‌دهند و مشغول خدمت و مجاهدت هستند کوتاهی شده و اقدامات شایان توجهی صورت نگرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه مرحوم شیبانی از مبارزان دهه‌ی ۳۰ و از انقلابیون پیش‌کسوت و الگوی اخلاص و وارستگی برای مدیران کشور است، اظهار داشت: مرحوم شیبانی همواره ثابت‌قدم در رکاب امام راحل و رهبر حکیم انقلاب بوده و هیچگاه از مسیر اسلام ناب و انقلاب اسلامی فاصله نگرفته است.

‌بر اساس این گزارش قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری هم در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های معاونت امور مجلس در حوزه نظارت و هماهنگی ارائه کرد و گفت: برگزاری سه نشست مشترک دولت و مجلس و دیدار رئیس جمهور محترم با ۳۱ مجمع استانی که با هماهنگی و پیگیری معاونت امور مجلس در سال نخست دولت سیزدهم اتفاق افتاد، یک نمونه از رویکرد تعاملی حداکثری است.

وی ادامه داد: این در حالی است که رئیس دولت قبل در تمام چهار سال دولت گذشته حتی یک جلسه با مجامع استانی برگزار نکرد و در دولت یازدهم نیز جمعاً تنها با ۲۱ مجمع استانی جلسه تشکیل شد. همچنین آیت الله رئیسی در طول ۵۰۰ روز نخست دولت ۹ بار در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است که این تعداد برای دولت قبل پنج بار بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: طی ۵۰۰ روز نخست دولت سیزدهم ۴۷۲ بار نمایندگان برای پیگیری مصوبات سفرهای استانی با معاون اول رئیس جمهور و معاون اجرایی دیدار داشته‌اند، در حالی که این تعداد در دولت دوازدهم در مدت مشابه تنها ۶۹ نفر و در دولت یازدهم تنها ۵۲ نفر بوده است.

معاون امور نظارت و هماهنگی افزود: در حالی که در ۱۶ ماهه نخست دولت سیزدهم ۳۹۶ بار وزرا در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان حضور یافته‌اند، این میزان در مدت مشابه دولت دوازدهم و یازدهم به ترتیب ۱۵۴ و ۱۶۵ بار بوده است که مجموع دو دولت از میزان دولت فعلی کمتر است. در ۵۰۰ روز نخست دولت سیزدهم جمع ۸۳۸۴ بار نمایندگان با وزرا دیدار حضوری داشته‌اند که بالغ بر هزار مورد آن در مجلس و مابقی در وزارتخانه‌ها بوده است.

جعفری گفت: یکی از کار ویژه‌های معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در دوره اخیر ایجاد هماهنگی و تحرک بخشی به معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها است، در همین راستا ۲۱ نشست مشترک با معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار گردیده است که ۲ برابر تعداد جلسات در دولت قبل است.

معاونت امور مجلس ریاست جمهوری افزود: همچنین معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۶۱۲ بار از بابت تقویت تعامل و پیگیری سوالات نمایندگان در مجلس حضور داشته‌اند که این نسبت در مدت مشابه دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۶۸۰ و ۵۰۵ بار بوده است که افزایش تعامل سه برابری را نشان می‌دهد که البته این عدد غیر از حدود ۸۰۰ بار حضور مدیران کل پارلمانی در مجلس بوده است.

کد خبر 5664879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha