۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان تضعیف شده است

دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان تضعیف شده است

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه طی سال‌های قبل دانشگاه فرهنگیان استان تضعیف شده است، گفت: از مسئولان می‌خواهیم تا به این زیرساخت مهم توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح دوشنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش کابینه سیزدهم به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در استان سمنان طی سال‌های گذشته متأسفانه تضعیف شده است، تاکید کرد: با پیگیری مسئولان استان شاهد حرکات مثبتی در این خصوص هستیم اما نیاز است که مسئولان توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز تربیت معلم در سمنان از قبل از انقلاب فعال بوده و حضور مسئولان دلسوز باعث شد تا نیروهای بسیار مطلوبی پرورش یابد، ابراز کرد: تعلیم و تربیت و آموزش، از ارکان اصلی نظام آموزش و پرورش است همچنین باید تاکید کرد که در دوره‌ای امر پرورشی و تزکیه از نظام آموزش و پرورش حذف شد که متأسفانه به هیچ وجه اقدام خوبی نبود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اساس آینده کار کشور بر عهده دانش آموزان است و دشمن بر این موضوع تمرکز دارد، بیان کرد: ایجاد معیار آموزشی در صدد اینکه علم نافع را به دانش آموزان بیاموزیم، امری ضروری است.

مطیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش و خانواده هر دو در کنار هم در بحث آموزش و پرورش دانش آموزان تأثیر دارند، تاکید کرد: نیاز است تا یک پالایش جدی در امر معلمان و کادر مدارس انجام گیرد لذا انتظار داریم تا کادر قوی از جمله در حوزه معلمان ابتدایی، نیروهای متدین، دیندار و دین محور با دغدغه مسائل دینی مشغول فعالیت باشند.

وی با بیان اینکه نیاز است تا تبیین جنایات دوره پهلوی و همچنین فرهنگ جبهه، ایثار و شهادت در مبانی درسی برای دانش آموزان تبیین شود، افزود: توجه به سواد رسانه‌ای در حوزه آموزش و پرورش و برای آگاهی بیشتر دانش آموزان امری ضروری است.

کد خبر 5665512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha