۶ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹

وزیر آموزش و پرورش:

نیمی از مدارس کشور توسط خیران ساخته می شود

نیمی از مدارس کشور توسط خیران ساخته می شود

بابلسر- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مراکز آموزشی گفت: نیمی از مدارس کشور توسط خیران احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آموزشی شهرستان بابلسر با اشاره به نقش خیران در ساخت و تکمیل پروژه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی اظهار داشت: بخش اعظم پروژه‌ها توسط خیران انجام شده است.

وی اهدای زمین و کمک‌های نقدی را از جمله حمایت‌های خیران برشمرد و گفت: بخشی از اعتبارات طرح‌های آموزشی و پرورشی بابلسر در قالب سفر رئیس جمهور تأمین می‌شود و تلاش می‌کنیم تا ابتدای تابستان آینده سه پروژه در دست اقدام بابلسر را تکمیل کنیم.

وی از خیران مدرسه ساز برای ساخت مدارس و مراکز فرهنگی و پرورشی تقدیر کرد و گفت: تقریباً نیمی از مدارس کشور توسط خیران ساخته می‌شود و این مسئله جای تقدیر دارد و ارزشمند است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه خیران نسبت به دولت در نوسازی و بازسازی مدارس پیشگام هستند، افزود: بیش از سه هزار خیر مدرسه ساز در استان شناسایی شده است و نقش مؤثری در ساخت و اجرای پروژه‌ها دارند.

وی اظهار داشت: دولت بنا دارد با توجه به محدودیت بودجه‌ها، نسبت به مولدسازی دارایی‌های آموزش وپرورش اقدام و آن را برای تکمیل و توسعه به خیران واگذارکند و امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد جهش در طرح‌ها باشیم.

کد خبر 5666484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 0
      آقای وزیر در سال 1401 بودجه سازمان نوسازی مدارس 15 هزارت میلیارد تومان بوده، خود خیرین گفتن پولی که صرف کردن حدود 4 هزار میلیارد تومن هستش. چگونه خیرین توانسته اند با پولی معادل 25 درصد بودجه دولت، نیمی از مدارس را بسازند؟ آیا این به معنی بی کفایتی مدیریتی در آموزش وپرورش نیست؟