۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

بررسی رهاورد سفر هیئت دولت به طبس/پیش بینی ایجاد ۱۵هزار فرصت شغلی

بررسی رهاورد سفر هیئت دولت به طبس/پیش بینی ایجاد ۱۵هزار فرصت شغلی

بیرجند- فرماندار ویژه طبس گفت: در سفر آذر ماه چند تن از وزرا به طبس، قول ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در معادن طبس مشروط به رفع برخی موانع اخذ شد.

علی اکبر رحیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به خراسان جنوبی بیان کرد: در ۲۴ آذرماه در شهرستان طبس میزبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر راه و شهرسازی بودیم.

وی با بیان اینکه طی جلسات و بازدیدها مسائل و مشکلات کارگری و تأمین اجتماعی مطرح شد، افزود: طی بازدید از مرکز درمان پلی کلینیک طبس، برای تأمین تجهیزات این مرکز اعم از سونوگرافی موافقت‌های لازم اخذ شد.

رحیمی با اشاره به مشکلات موجود در معادن، زیرساخت‌های معدنی و قشر کارگر این شهرستان بیان کرد: نماینده‌هایی از معادن و کارگران در شورای ادارات به بیان مشکلات پرداختند که نقش بسزایی در تسهیل برخی امور داشت.

وی با بیان اینکه طبس با وسعت جمعیت کارگری زیاد، باید به صورت خاص در مسائل بهداشت، ورزش و رفاهی دیده شود، افزود: مقرر شد برای رفاه کارگران معدن، مجتمع آموزشی زغال‌سنگ که چند سال گذشته کلنگ زنی شده بود، به صورت مشارکتی احداث شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس خواستار توسعه معادن طبس شد و گفت: طی این سفر قول مساعد دادند که در صورت رفع برخی موانع و مسائل، ظرف پنج سال آینده ۱۰ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی از طریق توسعه معادن ایجاد شود.

وی بازدید از سایت‌های ملی مسکن و کلنگ زنی سایت ۳۵۰ هکتاری را از دیگر برنامه‌های هیئت دولت در طبس دانست و گفت: همچنین دو خطی کردن راه آهن طبس از دیگر درخواست‌های این سفر بود که قول پیگیری دادند.

کد خبر 5667782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      0 0
      در کنار فعال سازی معادن همزمان ایجاد واحد های فرآوری و زنجیره های ارزش افزوده در صنایع پایین دستی معادن نیز در دستور کار باشد تا اشتغال زایی و درآمد مالیاتی دولت از این طریق به حداکثر ممکن برسد و از معادن و منابع کشور برای تولید ثروت و توسعه صادرات و مثبت شدن تراز تجاری و رفع نوسانات ارزی استفاده شه