۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳

پیش از ظهر پنجشنبه انجام شد؛

بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل

بازدید رئیس سازمان محیط زیست از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل

اردبیل- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر پنجشنبه بعد از ورود به اردبیل و استقبال رسمی در فرودگاه این شهر، از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بازدید کرد تا در جریان روند اجرایی این تصفیه‌خانه و احداث مدول دوم قرار گیرد.

علی سلاجقه در این بازدید اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با پایش و رصد دقیق و به موقع بتوانیم جلوی آلودگی‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی و تولیدی را در بخش‌های صنعتی بگیریم.

وی تصریح کرد: سعی بر این است تا در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز مدول دوم هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود تا پساب حاصل از واحدهای تولیدی، به این واحد منتقل و مراحل تصفیه انجام شود.

تصفیه‌خانه شماره ۲ اردبیل در فاز اول با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و در مدول دوم به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرایی شده تا با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در مجموع عملیات تصفیه فاضلاب و پساب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را اجرایی و عملیاتی کند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل این تصفیه‌خانه در مدول دوم به سیستم نوین ارتقا یافته و پاسخگوی نیاز تمامی واحدهای صنعتی خواهد بود.

حسن قاسم‌پور اضافه کرد: از سال ۹۸ و با مطالعات و طراحی انجام شده، احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل شروع شده و در دهه فجر امسال به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: سعی بر این بوده تا با همکاری مسئولان استانی به ویژه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل سیستم نوین در این تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود تا خروجی مناسبی را در این تصفیه‌خانه شاهد باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وظیفه ما ارزیابی خروجی پساب فاضلاب تصفیه‌خانه است و قطعاً در فعالیت مجموعه‌های تولیدی این شهرک مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اردبیل در حالی آغاز شد که بعد از بازدید از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، قرار است رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی در جمع فعالان محیط زیست پاسخگوی سوالات بوده و دیداری با امام جمعه اردبیل و فعالان این حوزه داشته باشد.

کد خبر 5667856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha