۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰

استاندار مازندران:

اطلس گردشگری در مازندران تدوین شود

اطلس گردشگری در مازندران تدوین شود

ساری- استاندار مازندران تهیه و تدوین اطلس گردشگری را در استان لازم دانست و گفت: باید ضوابط مورد نظر برای ایجاد واحدهای بوم گردی و گردشگری اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با انتقاد از صدور مجوز ساختمان ۱۰ طبقه توسط دهیار در برخی روستاهای استان اظهار داشت: در حال حاضر برای تخریب ساختمان‌های این چنینی امکانات و تجهیزات لازم را نداریم.

وی با بیان اینکه شورای برنامه ریزی فقط نقش امضای مصوبات ندارد، گفت: اگر این گونه باشد که نیازی به تشکیل جلسات این شورا نیست در حالی که باید روی مصوبات در شورا بحث شود و مدیران در این باره نظر دهند.

وی گفت: امروز اگر پروژه‌ای در شورا مصوب شود آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد از این روی تعیین تکلیف و تجدید نظر درباره اجرای برخی طرح‌های گردشگری در استان لازم است.

حسینی پور تصریح کرد: اینکه در یک منطقه روستایی هتل یا ساختمان چندطبقه ساخته شود، نیازمند بررسی است و باید در حوزه گردشگری اطلس تدوین و تعریف شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ساخت هتل نیازمند سازوکارهای خاصی است، تصریح کرد: هتل سازی را باید در حوزه حاشیه خزر و ساحلی سوق دهیم و مناطق جنگلی به بوم گردی تبدیل شود.

وی گفت: در فضای روستاهای مازندران اراضی کافی برای ایجاد هتل و بوم گردی وجود ندارد و باید ضوابط موجود اصلاح شود از سوی دیگر در دل جنگل نمی‌توان هتل ساخت.

استاندار مازندران با اظهار اینکه داخل روستاها زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای بوم گردی وجود ندارد گفت: واحدهای بوم گردی باید در حاشیه روستاها ساخته شود و باید نسبت به ایجاد دهکده گردشگری و بوم گردی اقدام کرد.

کد خبر 5669633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha