۱۳ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

پیش بینی بارندگی در غالب نقاط خراسان رضوی/‏دمای‬ هوا کاهش می‌یابد

پیش بینی بارندگی در غالب نقاط خراسان رضوی/‏دمای‬ هوا کاهش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به استان، بارندگی در غالب نقاط خراسان رضوی به صورت باران و در نواحی سردسیر و ساعات شب به صورت باران و برف خواهد بود.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ تا چهارشنبه جوی به نسبت پایدار همراه با افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود و روند دمایی تا صبح پنج‌شنبه به نسبت افزایشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و مه‌گرفتگی در نواحی سردسیر، بارندگی در غالب نقاط استان به صورت باران و در نواحی سردسیر و ساعات شب به صورت باران و برف خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشترین حجم بارش بویژه در نواحی جنوب غرب، نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و از عصر پنج شنبه تا صبح جمعه خواهد بود که احتمال آبگرفتگی در نواحی ذکر شده نیز وجود دارد.

عنایتی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه چهاردهم دیماه آسمانی صاف و هوای ناسالم پیش بینی که از بعدازظهر وزش باد اواخر وقت افزایش ابر و افزایش باد همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای ۸- درجه سلسیوس سردترین و خواف با بیشینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۳- و ۱۰+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش از ایستگاه هواشناسی سبزوار ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5672858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      خدا کنه درست باشه
    • امید آخوندی دوچاهی فریدون IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      خداکنه بارون بیاد گندم هایم هنوز سبز نکردن