۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۲

واکنش «مدودف» به خودداری اوکراین از پذیرش آتش‌بس

واکنش «مدودف» به خودداری اوکراین از پذیرش آتش‌بس

رئیس جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه امروز به خودداری اوکراین از پذیرش آتش‌بس اعلام شده از سوی مسکو واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه امروز جمعه و در واکنش به خودداری اوکراین از پذیرش آتش‌ بس اعلام شده از سوی مسکو اعلام کرد که اوکراین دست رحمتی که روسیه برای کریسمس دراز کرده بود را رد کرده است.

معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود در این باره گفت: برای اوکراینی ها در کریسمس دست رحمت مسیحی دراز شد؛ اما کی یف آن را رد کرد. فکر می‌ کنم اکثر پرسنل نظامی ما که در عملیات ویژه شرکت می‌ کنند، وقتی خودداری دلقک‌ های اصلی اوکراینی از آتش‌ بس در کریسمس را شنیدند، با آرامش نفس راحتی کشیدند. مشکلات و حیله گری کمتر.

در پی درخواست «کایریل» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه از طرفین جنگ اوکراین برای اعلام «آتش‌ بس کریسمس»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شب قبل و روز کریسمس در تمامی مرزبندی‌ ها در عملیات نظامی روسیه در اوکراین فرمان آتش بس صادر کرد.

در فرمان پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده بود: به‌ دنبال درخواست والامقام پاتریارک کایریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می‌ دهم تا در تمامی خطوط جبهه بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت ۱۲ نیمه ششم تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه سال جاری، آتش‌ بس اعلام کند.

از سوی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اعلام آتش بس از سوی رئیس جمهور روسیه، پذیرش این آتش بس را رد کرد و مدعی شد که آتش بس تلاشی برای توقف پیشروی‌های نظامی کشورش است. زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در این ارتباط گفت: روسیه می‌خواهد از آتش‌بس به عنوان پوششی برای توقف پیشروی‌های اوکراین در منطقه شرقی دونباس و آوردن افراد و تجهیزات بیشتر به جبهه جنگ استفاده کند. کسانی که به ترور علیه کشور ما ادامه می‌دهند، قطعاً برای زندگی ارزشی قائل نیستند و حتی به دنبال صلح هم نیستند.

کد خبر 5675123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      اکراین چرا باید آتش بسی را بپذیرد که مفاد قرار داد آن به ضرر اونها و به سود روسه ها وضع شده باشد.چرا باید زیر قراردادی را امضا کنن که همچون ترکمانچای و گلستان به ضرر اکراینی ها وضعش کرده اند.!!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      عدم پذیرش آتش بس نشاندهنده قدرت شاید باشد ۰
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      0 0
      باز این زر زد