۵ دی ۱۴۰۱، ۲:۳۲

معاون رئیس شورای امنیت روسیه:

در غرب کسی نیست که بتوانیم با او مذاکره کنیم

در غرب کسی نیست که بتوانیم با او مذاکره کنیم

مدودف می گوید روسیه در نظر دارد تا زمانی که سیاستمداران عاقل در غرب قدرت را بدست نگرفته اند، بدون غرب عمل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در یاداشتی در یک رسانه روس زبان نوشت: در روسیه اعتمادی به غرب وجود ندارد و بسیاری معقتدند که مذاکره در وضعیت فعلی با غرب بی فایده است.

به گفته مدودف، سال ۲۰۲۲ میلادی نقطه عطفی بود که نشان داد «هیچ جایی برای اعتماد و امید به صداقت شرکا یا تعهد آنها به سخنانشان و حتی به اصول دقیق آنها در روابط بین کشورهای جهان آنگلوساکسون و کشورهای مستقل وجود ندارد.»

وی تاکید کرد: «متأسفانه در غرب کسی نیست که بتوانیم با او مذاکره کنیم و دلیلی هم برای آن وجود ندارد.» مدودف گفت: «روابط عادی با غرب را می‌توان برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها فراموش کرد. این انتخاب ما نیست. اکنون می‌توانیم بدون آنها عمل کنیم تا زمانی که نسل جدیدی از سیاستمداران عاقل در آنجا به قدرت برسند. ما مراقب و هوشیار خواهیم بود. توسعه روابط با سایر کشورهای جهان که بسیار بزرگ هستند و با ما روابط عادی دارند، در دستور کار است.»

به گفته مدودف، امسال آخرین توهمات دنیای غرب امروزی که بسیار دوست دارد خود را میلیاردر طلایی بنامند، از بین رفته است. وی افزود: «گفتگوی مبتنی بر اعتماد و به صورت محترمانه با نمایندگان قطب غربی جهانی ممکن نیست، بلکه تنها چیزی که باقی می‌ماند سرگردانی نفرت انگیز است، زیرا سیاستمداران غربی به دنبال تحمیل اراده خود بر دیگران هستند.»

پیش از این نیز، «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون کنونی رئیس شورای امنیت روسیه در سخنانی به درخواست «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین برای اعزام هیأت هایی از اتحادیه اروپا به کی یف واکنش نشان داده و با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشته بود: این دلقک خونخوار از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا هیأت هایی را به سوی زیرساخت‌های حیاتی اوکراین اعزام کنند. او ظاهراً می‌خواهد اروپایی‌ها به عنوان سپر انسانی در آنجا بنشینند.

«دیمیتری مدودف» در این باره اضافه کرد: حیف این احمق‌ها نیست، برای او همانند گوشتی جلوی توپ نیروهای مسلح اوکراین هستند. این برای او کافی نیست. خون تازه نیاز دارد. این بار به اروپایی‌های حاضر به خدمت توصیه می‌کنیم که چنین نقشی را نپذیرند.

این در حالیست که رئیس جمهور روسیه چندی پیش در سخنانی اوکراین را مقصر شرایط بحرانی این روزهای کی یف از بُعد انرژی و برق اعلام کرد.

کد خبر 5665273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      1 1
      واقعا روسیه توی سیاست حرف اولو میزنه. بقیه جهان غرب فقط هوچی گری بلدن
    • جواد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      2 1
      روس افتاده به غلط خوردن و خیلی مغرور بود که حمله کرد به اکراین و الان هم باید تقاص پس بدهد
    • محمود IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      2 0
      منتظر ترامپ هستن . فقط ترامپ از نظر روسیه عاقله