۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

مشارکت در مدارس باید از پرداخت هزینه به تصمیم‌گیری ارتقا پیدا کند

مشارکت در مدارس باید از پرداخت هزینه به تصمیم‌گیری ارتقا پیدا کند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه در دو حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وظایفی را عهده داریم، گفت: مشارکت باید از پرداخت هزینه به مشارکت در تصمیم گیری ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اصحاب رسانه صبح سه شنبه برگزار شد.

محمودزاده با اشاره به هفته شوراها از لزوم مشارکت خانواده‌ها در امر مدرسه داری یاد کرد و گفت: مشارکت باید از پرداخت هزینه به مشارکت در تصمیم گیری ها افزایش یابد. رویکرد مردمی در همه اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجود است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وظایفی را بر عهده داریم، افزود: سه برنامه را مدنظر داریم که در سند راهبردی سازمان وجود دارد؛ برنامه‌های تدوینی همچون بازنگری در قوانین را داریم. طراحی جامع برنامه مشارکت مردمی و نهادهای مذهبی و انقلابی برنامه دیگری ماست؛ واگذاری مدارس به گروه‌های خیرین، واقفین و افراد مذهبی. برنامه دیگر بازطراحی مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

محمودزاده با بیان اینکه در برخی مدارس به سلامت روحی و جسمی دانش آموزان ضرر زده می‌شود، گفت: در ادامه فعالیت‌ها حتماً به این موضوع توجه می‌شود که رویکردهای آموزشی و تربیتی با همکاری سایر معاونت‌ها در وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی را در مناطق شهری و مناطق آزاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از هجده هزار مدرسه، هشتصد و هفتاد و سه مدرسه نتوانستند استانداردهای لازم را کسب کنند، افزود: بسیاری از این مدارس خودشان به این موضوع رسیدند که نمی‌توانند با ما همکاری کنند و برخی از مدارس هم به این دلیل که ملاک‌های ما را رعایت نکرده بودند نتوانستیم کمکی به آنها کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه یک میلیون و دویست هزار دانش آموز در مدارس هیئت امنایی حضور دارند، گفت: به این سمت خواهیم رفت که این عدد در سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد. برای اولین بار است که این حرکت آغاز شده است و باید این فرهنگ در میان مردم جا بیافتد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا برای برای بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیر دولتی عددی در نظر گرفته شود، افزود: در حال حاضر این عدد مطابق قانون بیمه رعایت نمی‌شود که دلیل اصلی آن تا کنون این بود که معلمان ۲۴ ساعت در هفته فعالیت داشتند و قانون بیمه ۴۴ ساعت بود. ضمن اینکه فعالیت معلمان در مناطق محروم هم دیده نشده بود. برای بیمه تکمیلی معلمان هم در حال رصد هستیم و تاکنون برای پنجاه هزار معلم مدارس غیردولتی بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هزار و سیصد میلیارد تومان درآمد با همکاری شوراهای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده است، گفت: ما از شوراهای آموزش و پرورش به دنبال درآمدزایی نیستیم. ما از شوراها به دنبال این هستیم که طی نشست‌های آنان سیاست‌های کلی نظام آموزشی تصمیم گیری شود. از محل عوارض شهرداری هیچ مشکلی برای جذب سه درصد نداریم.

محمودزاده خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم هفته آینده نشست سراسری شوراهای آموزش و پرورش را داشته باشیم.

کد خبر 5678438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha