۲۲ دی ۱۴۰۱، ۸:۵۰

امام جمعه اصفهان:

آئینه وجودی اهل بیت (ع) راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است

آئینه وجودی اهل بیت (ع) راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: آئینه وجودی اهل بیت (ع) راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی در آستانه سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام پیامی را صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«نامگذاری روز ولادت بانوی بی‌همتای عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان روز مادر و روز زن، تقارنی شایسته و در عین حال تأمل برانگیز است.

تقارنی که از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان و در یک نگاه نیز یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه‌های اخلاقی، اجتماعی و منش فردی آن بانوی اخلاق و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.

امروز در تیرگی دنیای مادی که معنویت گمشده بشر و راهیابی انسان به سرمنزل مقصود امری بس دشوار شده، توجه به شعاع نورانی حق و حقیقت که در آئینه وجود اهل بیت علیه السلام و در رأس آن‌ها وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علی‌ها پرتو انداخته و به جامعه انسانی رسیده، راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است.

عصمت، طهارت، تقوا و فضائل دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله همواره در طول تاریخ سرمشق و الگوی بی‌نظیری برای زنان مؤمن و آموزه‌های سرشار از پاکی و نجابت آن کوثر قرآن، معیاری تمام عیار از مکارم اخلاق و آداب اسلامی برای رهروان آن صدیقه کبری است.

بدون تردید نقش سازنده زنان ایرانی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شایان تحسین است از این رو باید کوشید تا با کشف توانمندی‌های بانوان، نقش بی‌بدیل آنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و مدیریت کانون خانواده مورد توجه قرارگرفته و ارج نهاده شود. اینجانب ضمن گرامیداشت میلاد منور حضرت زهرا سلام الله علیه، روز زن و مقام شامخ مادر و همین طور میلاد امام راحل (ره)، این روز فرخنده را به همه زنان و مادران معظم به ویژه همسران و مادران شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند سبحان سرافرازی و سلامتی مادران و زنان فداکار و با نجابت ایران اسلامی را مسالت می‌نمایم.»

کد خبر 5680283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha