۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳

شهردار تهران مطرح کرد؛

جزئیات برنامه چهارم توسعه شهری/۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری

جزئیات برنامه چهارم توسعه شهری/۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری

شهردار تهران گفت: ۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری است که ما قدرالسهم خرید ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را هم واریز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه چهارم توسعه گفت: برنامه چهارم توسعه ۱۴۶ حکم دارد و این برنامه با شعار عدالت شهری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه پنج سرفصل برای این برنامه در نظر گرفته شده گفت: این سرفصل‌ها در حال مرور هستند.

شهردار تهران اظهار کرد: شروع برنامه چهارم توسعه با حمل و نقل است و بر همین اساس قرار بود ۶۳۰ دستگاه ون وارد شود که این ون‌ها در مسیر پلاک گذاری هستند و امیدواریم تا پایان سال این دستگاه‌ها وارد چرخه شود.

زاکانی تصریح کرد: هیچ افتراقی با شورا در برنامه چهارم نداریم، و اولویت ما برای توسعه ناوگان، تمام بخش‌هاست و اما از آنجایی که مترو زمان‌بر است، در کوتاه مدت روی تاکسی، ون و اتوبوس سرمایه گذاری و در میان مدت روی مترو فعالیت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا پایان سال، چه اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد گفت: ۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری است که ما قدرالسهم ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را نیز واریز کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال تأمین شود. هرچقد تولید داخل صورت بگیرد ورود اتوبوس به ناوگان نیز سریع‌تر انجام خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: ۵۰۷ هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه ناظر بر ناوگان حمل و نقل عمومی است، که از این میزان ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای مترو است.

زاکانی گفت: ۱۴۷ هزار میلیارد تومان نیز جداگانه در نظر گرفته شده اعداد و ارقام در هر مدل آماده شده و به دنبال این هستیم گره ترافیکی تهران را باز کنیم؛ گره آلودگی هوا نیز با این اقدامات باز می‌شود. ما به دنبال باز شدن گره نوسازی شهر و ایجاد تسهیلات برای رفاه مردم هستیم.

وی اظهار کرد: اولویت در تاکسیرانی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده است و دستورالعمل آن همان وام و قدرالسهمی است که ما تأمین می‌کنیم.

کد خبر 5682947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha