در قالب تفاهم‌نامه ای؛

صندوق خطرپذیر حوزه پتروشیمی راه اندازی می شود

صندوق خطرپذیر حوزه پتروشیمی راه اندازی می شود

صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر در حوزه پتروشیمی با انعقاد تفاهم‌نامه ای بین معاونت علمی و یک هلدینگ حوزه پتروشیمی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت‎ علمی،‎ فناوری و‎ اقتصاد‎ دانش‎ بنیان ریاست‎ جمهوری‎ و‎ یک هلدینگ حوزه پتروشیمی در راستای حمایت از دانش بنیان های حوزه پتروشیمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان موافقت نامه همکاری منعقد کردند.

این موافقت‌نامه بین روح‌الله دهقانی فیروزآبادی به عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و مدیر این هلدینگ منعقد شد.

موضوع این موافقت‌نامه همکاری در ‎زمینه سرمایه گذاری، توسعه فناوری و کارآفرینی، با محوریت ارتقای بهره ‎وری، افزایش ظرفیت فناورانه و توسعه ای برای حل مسائل و چالش‎های تولید و خدمات در زمینه های تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی و خلق ارزش سالانه تا ۲ میلیارد دلار و دانش‌بنیان در زنجیره صنعت پتروشیمی است.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) به منظور تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی، تعریف مگاپروژه‎ های دانش ‎بنیان در داخل واحدهای تحقیق و توسعه هلدینگ و کمک به پیشبرد آن از طریق ایجاد همکاری با شرکت‎های دانش‎ بنیان (شروع ۵ مگاپروژه) و ایجاد ارتباط موثر و فعالانه میان هلدینگ و شرکت‎های دانش ‎بنیان با هدف رفع نیازهای صنعتی به تعداد ۱۰۰عدد از محورهای همکاری معاونت علمی و این هلدینگ به شمار می رود.

همچنین شناسایی و ایجاد زنجیره ارزش و توسعه محصولات جدید فناورانه با استفاده از توسعه پارک‌های پتروشیمیایی، تامین خوراک، تجهیزات، دانش فنی و غیره در هلدینگ به کمک شرکت‎های دانش ‎بنیان و فناور با هدف توسعه ۵۰ محصول جدید فناورانه، تامین نیروی انسانی ماهر و نخبه با استفاده از ظرفیت‎های طرفین و جذب حداکثر ۲۰ درصد از نیاز منابع انسانی هلدینگ از طریق برگزاری آزمون‌های مشترک و همچنین برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان از اقدامات دو طرف برای اجرای این موافقت نامه محسوب می شود.

از سوی دیگر بورس ۲۰ نفر جهت اشتغال در هلدینگ و شرکت‌های تابعه پس از تایید هیات مدیره هلدینگ و شرکت‌های تابعه دیگر توافقات این موافقت نامه بود.

کد خبر 5685064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha