«رزمایش تقابلی» ناوگروه هواپیمابر چین در حضور آمریکایی ها

«رزمایش تقابلی» ناوگروه هواپیمابر چین در حضور آمریکایی ها

نیروهای مسلح چین در حضور آمریکایی‌ها به برگزاری «رزمایش تقابلی» در دریای چین جنوبی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نیروهای مسلح چین به برگزاری «رزمایش های مقابله ای» در دریای چین جنوبی مبادرت ورزیدند.

بر اساس اعلام این رسانه، این تمرینات نظامی زمانی انجام شد که ناو گروه هواپیمابر «نیمیتز» (Nimitz) متعلق به ایالات متحده نیز «آموزش حمله دریایی» را در آبراه مورد مناقشه انجام داد.

رسانه های دولتی چین در این باره گزارش دادند که پس از آغاز عملیات یک ناو گروه هواپیمابر ایالات متحده در این آبراه مورد مناقشه، نیروی دریایی چین هم مجموعه ای از «رزمایش های تقابلی» را در دریای چین جنوبی انجام داده است.

به گزارش الجزیره، وب سایت خبری گلوبال تایمز با استناد به بیانیه ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) اعلام کرد که ناوگروه هواپیمابر «شاندونگ» (Shandong) مربوط به نیروی دریایی چین «تمرینات تقابل واقعی» را در دریای چین جنوبی انجام داده است.

در این رزمایش، حملات هواپیماهای دشمن فرضی شبیه سازی شد و جنگنده‌ های «جی -۱۵» عملیات رهگیری انجام داده اند. ناوگروه چین همچنین حمله و دفاع را در سطح، هوا و زیر آب تمرین کردند.

نیروی دریایی آمریکا جمعه پبش مدعی شده بود که ناو هواپیمابر «نیمیتس» در حال انجام تمرینات معمول در دریای چین جنوبی است.

چین مدعی مالکیت دریای راهبردی چین جنوبی است و پایگاه‌ های نظامی را در جزایر مصنوعی ساخته است. تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین نیز ادعاهایی نسبت به این آب‌ ها دارند.

کد خبر 5685089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha