۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

مهر گزارش می دهد؛

تعطیلی مدارس؛ همان سیاست همیشگی و غیر اصولی

تعطیلی مدارس؛ همان سیاست همیشگی و غیر اصولی

تعطیلی مدارس به دلایل مختلف اعم از آلودگی هوا و برف و کولاک، یکی از موضوعات قابل بحث این روزها در نظام آموزشی کشور است که به نظر می رسد چاره واقعی حل مشکلات نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، از آلودگی هوا تا مصرف بیش از حد گاز یا بارش برف و باران به نظر می‌رسد با هر مشکلی قرار است مدارس تعطیل شوند.

این داستان سال تحصیلی فعلی است؛ از ابتدای سال و ۱۴ فروردین که مدارس پس از دو سال وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجدداً به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کردند؛ کمتر کسی فکر می‌کرد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ باز هم شاهد تعطیلی‌های متوالی باشیم.

آلودگی هوا، سرمای زیاد و بی‌سابقه، بارش برف و باران سنگین و شدید، گرد و غبار، بازی‌های تیم ملی در جام‌جهانی و اتفاقاتی نظیر این‌ها دلایلی بود که باعث شد در همین حدود ۴ ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، کمتر روزی را در کشور داشته باشیم که مدرسه‌ای در یکی از شهرها یا در بسیاری از شهرها تعطیل نبوده باشد. با این حال به نظر می‌رسد از روزهای تعطیل، سهم زیادی به عامل آلودگی هوا مربوط است. تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا موافقان و مخالفان زیادی هم دارد.

بسیاری از پزشکان معتقدند حضور کودکان در مدارس در روزهای آلوده به شدت بر سلامتی آنها اثرگذار است، در حالی که فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس با اشاره به اثرات منفی غیر حضوری شدن مدارس بر آموزش، معتقدند می‌توان راهکارهایی را برای این موضوع در نظر گرفت.

در این شرایط مخالفان حضور دانش آموزان در مدارس در روزهای آلوده سن پایین و شرایط جسمی کودکان را بسیار اثرگذار می‌دانند.

تعطیلی مدارس همان سیاست همیشگی و غیر اصولی

ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آلاینده‌های موجود در هوا به حدی متنوع است که خطرات حضور کودکان در فضای بیرون قابل چشم پوشی نیست، گفت: از گاز ازت تا کربن دی اکسید تا منوکسید کربن و گرد و خاک؛ ریه و قلب یک کودک و یا یک بیمار توانایی مواجهه با این هوای آلوده را ندارد و کودک و بیمار و سالمند خیلی زود به نارسایی قلبی مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه کودک را نمی‌توان کنترل کرد تا جنب و جوش نداشته باشد، افزود: باید مانع رفتن کودک به مدرسه شد زیرا جنب و جوش می‌کند؛ می‌دود یا بازی می‌کند و در نتیجه سریع‌تر و بیشتر نفس می‌کشد.

به گفته خسرونیا، به همین دلیل هم باید مانع فعالیت ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در روزهای آلوده شویم زیرا فعالیت بدنی موجب بیشتر نفس کشیدن شده و ضرر بیشتری به بدن می‌زند.

این متخصص داخلی با تاکید بر اینکه من هم با تعطیلی مدارس موافق هستم، افزود: چشم، پوست، دستگاه تنفسی و قلب، مهم‌ترین اندام‌هایی هستند که در برابر آلودگی هوا کارایی خود را از دست می‌دهند و دچار مشکل می‌شوند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران خاطر نشان کرد: دانش آموزان آینده ایران هستند و اگر به راحتی در مورد سلامتی قلبی و ریوی آنان ریسک کنیم آینده ایران را به مخاطره انداخته ایم. در سال‌های دور خیلی از جوامع به علت آلودگی هوا یک شهر را تعطیل می‌کردند.

برای آلودگی هوا برنامه داریم

علی موسوی توسل رئیس هیئت مدیره کانون مدارس اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آلودگی هوا و تأثیر مخرب تغییرات و تعطیلات ناگهانی بر روند آموزش دانش آموزان، گفت: اگر روال معمول هر سازمان به هر دلیلی دچار اختلال شود فرآیندهای آن نیز باید با بازبینی تغییراتی داشته باشد و طبیعتاً نتایجی هم که از قبل پیش بینی شده بود حاصل نمی‌شود. لذا با سپردن یک دکمه ممکن است سایر اجزای نظام دچار دگرگونی و به هم ریخته می‌شود.

وی افزود: همان طور که امروز در نظام آموزشی شاهد آن هستیم دل نگرانی والدین از عقب ماندن تحصیلی و آشفتگی دانش آموزان در منزل از مشکلات این تعطیلی‌ها است. ضمن اینکه بی‌برنامگی در روزهای اخیر مدارس متأسفانه با ایام امتحانات دانش‌آموزان هم همزمان شده است و موجب یک به هم ریختگی و اختلال جدی در شرایط روحی و روانی خانواده‌ها و بچه‌ها داشت.

وقتی دانش آموزان می بیند که مسئولان نظام آموزشی و مسئولان کشور به همین راحتی به خاطر دلایل متعدد مدارس را تعطیل می‌کنند دانش آموزان فکر می‌کنند که نظام آموزش بی اهمیت است

رئیس هیئت مدیره کانون مدارس اسلامی با بیان اینکه معلمین و مدیران مدارس هم به همین شکل دچار بی‌برنامه‌گی شده اند؛ گفت: بودجه بندی‌ها و درس بندی‌های مدارس برای تحصیل دچار مشکل شده است. آزمون و ارزشیابی‌های آنها و جدول زمانبندی آموزش‌های شأن دچار اختلال شده است.

توسل به الگوگیری دانش آموزان از رفتارها و تصمیمات مشاهده شده اشاره کرد و گفت: وقتی دانش آموزان می بیند که مسئولان نظام آموزشی و مسئولان کشور به همین راحتی به خاطر دلایل متعدد مدارس را تعطیل می‌کنند دانش آموزان فکر می‌کنند که نظام آموزش بی اهمیت است و متوجه می‌شوند مسائل درسی و پیشرفت علمی کشور از موضوعات بی اهمیت برای مسئولان است البته به نظر من هم چنین احساسی چندان احساس اشتباهی نیست.

وی با بیان اینکه بسترهای کافی برای آموزش مجازی را هم نداریم گفت: شبکه شاد علی رغم ایفای نتایج نقش مؤثر در نظام آموزشی در صورتی که لازم باشد بستر علمی تمام دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی باشد با مشکل مواجه خواهد شد. شاد به صورت یک شبکه بومی قابل دفاع است اما اینکه ما به یک بستر مجازی اتکا کنیم و فکر کنیم این تعداد دانش آموز و معلم در سراسر کشور می‌توانند با شبکه شاد به صورت کیفی در نظام آموزشی فعالیت کنند تلقی اشتباهی است.

توسل در خصوص توصیه‌های پزشکی برای دور ماندن کودکان از هوای آلوده گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب می‌تواند در این زمینه در نظر گرفت. من در زمینه پزشکی تخصصی ندارم اما در زمینه آموزشی مدارس می‌توانند این موضوعات را مدیریت کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون مدارس اسلامی در تشریح برنامه‌هایی که می‌توان برای دانش آموزان در روزهای آلوده در نظر گرفت گفت: کاهش ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه، حذف زنگ ورزش و ارائه تسهیلاتی به دانش آموز در ساختمان مدرن که دیگر مایل به حضور در حیاط مدرسه نباشد از این برنامه هاست تا دانش آموز فقط در ساختمان‌های مدارس حضور پیدا کند.

تعطیلی مدارس همان سیاست همیشگی و غیر اصولی

توسل با بیان اینکه به مدیران مدارس اختیاراتی داده نمی‌شود؛ گفت: این موارد را اگر به مدیران مدرسه بسپارند هزاران طرح نوآورانه از سوی مدیران و معلمان ارائه می‌شود. موضوع این است که مسئولان نظام آموزشی اصلاً اجازه نمی‌دهند در این موارد مدیران تدبیر داشته باشند. حتی برای اردوی دانش آموزی برای زیارت شهید حاج قاسم با مشکل رو به رو می‌شویم.

رئیس هیئت مدیره کانون مدارس اسلامی خاطر نشان کرد: این مسائل را که انسان می بیند متوجه می‌شود اینها نه بی تدبیری بلکه بیشتر شبیه توطئه است تا لطمه‌ای به نظام آموزشی کشور ما وارد شود. دلایل تعطیلی مدارس هم تنها آلودگی هوا نیست اما مسئولان نظام آموزشی می‌خواهند برای همه دانش آموزان مثل ربات تصمیمات یکسانی بگیرند و در برابر هر طرح و ایده‌ای ایستادگی کرده و مطلقاً اجازه بازگشایی مدارس را نمی‌دهند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در هزار و بیست و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرده بود که تعطیلات بدون برنامه به آموزش و پرورش کشور ضربه می‌زند و باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد. با این حال تاکنون از وزارت اموزش و پرورش اقدام و تدبیری برای ممانعت از تعطیلی مدارس دیده نشده است.

نوری در آخرین روز پاییز و در جمع خبرنگاران پس از پایان نشست هیئت دولت، گفت: این مسئله را مطرح کردم و در هیئت دولت پیشنهاد دادم تا مدارس تعطیل نباشد و رئیس جمهور هم گفتند که مدارس تعطیل نشوند مگر در موارد استثنایی.

حال با توجه به بیش از دو هفته تعطیلی مدارس در دی ماه، معلوم نیست منظور از موارد استثنایی چیست. آیا حل مشکلات موجود نظیر آلودگی هوا و افزایش مصرف گاز تنها با تعطیلی مدارس امکانپذیر است.

وزارت آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر همواره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش اختیارات مدیران مدارس بر اساس این سند تاکید داشته است. آیا اعمال سیاست‌های مناسب و انتخاب راه دیگری جز تعطیلی مدارس را به عهده مدیران مدارس خواهد گذاشت.

کد خبر 5687045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • 🤔 IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      32 11
      تا کی قراره اینمدلی زندگی کنیم
      • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        8 1
        دختر من خسته شده هی مدارس باز و بسته می‌شود
    • مادر IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      87 44
      شما چرا به همه چیز اعتراض میکنید تعطیل میکنن کار خوب میکنن برای سلامتی بچه های خودمونه،،سلامتی بچه از هر چی درس مهمتره دستتون درد نکنه که با عقلتون تصمیم میگیرین،کلا انلاین کنید ما خانواده ها از استرس خیالمون راحت شه
      • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        29 38
        تو فکر کنم بچه ات حال درس خواندن ندارد خوب تو نبر مدرسه
      • داود IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        18 19
        منتظر یه نسل مدرک دار بی سواد باشید
      • Mohammad IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        4 1
        همچین یکسری ها ریپلی کردن ک بچه هاتون مدرک دار بیسواد میشن انگار خودشون با پدرک داشتن و سوادشون چقدر زندگی راحتی دارن و دارن کار میکنن 😂 نمیرن بیکاری خودشونو درست کنن که
      • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        2 4
        مادر بچه اینجوری ! وای ب حال خودِ بچه !!!!!!!
    • جعفر IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      64 19
      حالا چه گیری دادید به تعطیلی مدارس؟!هرچی نروند مدرسه کمتر از آسیب های نظام آموزشی صدمه می بینند
    • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      21 10
      تورو هرکسی رو می‌پرستید از برنامه نگید با بوی بخور بخور میاد
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      62 14
      جون بچهادرالویت هست یادرس؟ اگربچهادچارمشکلات قلبی وتنفسی بشن بایدچکارکرد وزیراموزش وپرورش که اعلام میکنن ماکمبودنیرونداریم مدارس رابه دوقسمت حضوری وغیرحضوری تقسیم کنندواختیاری کنند واقعاخانوادهادرموردسلامتی بچهاهم نگران هستند
      • مهدی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        3 20
        همینطوری یه نظر مسخره ندین ، معلم بیچاره چکار کنه چند بار یه درس رو به دو دسته دانش اموز تدریس و تفهیم کنه برای بجه های توی خونه به شکل مجازی و برای بچه هایی که خانوادشون دوست دارن حضوری برن مدرسه . مگه میشه ؟ پدر معلم در میاد . دو سال پیش اینکارو کردن و اصلا کارایی نداشت فقط پوست معلم کنده شد
    • حسن IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      47 8
      مشکل آلودگی هوا را حل کنید تو هوای آلوده بچه مدرسه بره و آینده خدای ناکرده سرطان ریه و هزار بیماریه دیگه بگیره اصلأ ارزش ندارد از ما که گذشت و هیچ حرکتی در جهت رفع آلودگی هوا ندیدیم حداقل ی فکری به حال نسل آینده کنید شاید آلودگی کنترل بشه در آینده
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      52 29
      واقعابرای چی هرروزمدرسه تعطیله دیگه برای بچه هامدرسه چیزبیخودی شده باباکلااموزش وپرورش روتعطیل کنیدبچه هاروبفرستیم برن سرکاربگیم بابادرس ومدرسه کشک
    • مریم IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      45 44
      به نظر ما همه مدارس باید از فروردین شروع شود تا اواخر آذر ماه تمام شود. به جای زمستان تابستان بچه ها درس بخونن تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.
      • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        50 6
        تابستون هم میگن برق نداریم، آب نداریم و...
      • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        6 6
        وای چه نظری تنهایی فکر کردی
      • ت IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        5 0
        چی میخواید این یه زره استراحتم ازمون بگیرید، مدرسه برای بچه هایی که توی ایران هستن مثل جهنمه، همون بهتر در بستر شاد برگزار بشه
      • ناشناس IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        4 0
        عزیزم تابستان و گرمای شدید و کمبود امکانات تهویه در مدارس. مگه میشه؟ مدارس شهر ما که فقط کولر داخل دفتر واسه مدیر و معاوناش هست ماه مهر و اردیبهشت بچه ها از مدرسه میان پر از عرق لباساشون سفیدک زده. تازه کمبود برقم هست تابستان
    • مریم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      29 5
      لطفا به فکر حل معضل آلودگی هوا و مدیریت بحران ها باشید. وقتی این مسایل حل شود، خود به خود مشکل مدرسه هم حل میشود. ولی تا زمانیکه آلودگی هوا وجود دارد، قطعا فرستادن بچه ها به مدرسه و بیرون رفتن آنها به هر دلیلی، مشکلات را در اینده چند برابر خواهد کرد و خانواده ها رو درگیر بیماری و مشکلات دیگری خواهد.
      • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        4 2
        لطفابرای خودتون تصمیم نگیریدتوتابستان چه درس خوندنی هرکس هستی نظری که دادی مسخرست برودنبال بازیت .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      52 7
      تا زمانیکه آلودگی هوا هست، به هیچ عنوان حاضر نیستم دخترمو بیرون ببرم حتی برای مدرسه!!!!!!!! پس لطفا طرح های من در آوردی و ناکار آمد و غیراصولی ندهید.
    • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      32 19
      چقدر عالی همه چی خوب به نظر میرسه بچه از صبح تا شب سرش تو گوشی والا شما هایی که از نرفتن بچه هاتون به مدرسه اعتراضی ندارید من تنها تفریح بچه ام توی مدرسه و کنار دوستاش هست از یه طرف میگید تعطیل کنند از یه طرف از بس خوشبختید مدام تو مسافرت و گردش هستید کافی دیگه
      • دانش آموز IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        2 8
        دقیقا خیلی عالی گفتید نمی دونم چه کسی هستید ولی خیلی از حرفتون خوشحال شدم من مدرسه رو دوست دارم و یک دانش آموز هستم
      • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        4 0
        تو....
    • مادر IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      39 6
      سلام من نمی دانم منظور اموزش و پرورش چیه که نباید مدرسه ها تعطیل بشن پس سلامت بچه ها چی میشه درضمن به مدیر اختیار نمیدن هزار و یه مشگل داریم باهاشون وای به روزی که اختیار بدن چه شود؟؟ خب کاری نداره همین کاری و که با اختیار می خوان به مدیر بدن خب خود اموزش و پرورش بگه بچه ها رو تو حیاط نگه ندار
    • مادر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      37 8
      چرا تعطیل نکنن جون و ریه و قلب بچه ها مهمتره بعدشم میگن نرن حیاط خب اصلا این حیاط چیه هنوز از عهد دقیانوس بچه ها تو حیاط صف وای میسن من این روال و قبول ندارم
      • ا IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        5 1
        ما تازه توی سرما باید سوره هم بخونیم
    • فرحناز IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      13 3
      سلام شما را به خدایی گه مسغولین میشناسن تکلیف ما خانوادهایی که بچهای کوچیک مدرسه ای،دوتا دانش،اموز کلاس اول داریم سرویس،ندارن کرج هستیم سرده هوا الوس،بهمن ماه را تغطیل کنید باز بودن یا ثغطبلی،شاید ادمهابی میرن مسافرت ما که فکر،نان شب،عستیم،و نان شب بچهام مریز داریم
    • مملی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      32 6
      تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا برای سلامتی دانش آموزاست نه برای کاهش آلودگی هوا
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      30 4
      شاید تعطیلی مدارس ، کمکی به رفع معضل غیر منطقی کمبود گاز در کشور نکند ، اما حداقل سموم سرطانزا وارد ریه بچه ها نمیشود یا کمتر میشود .
    • مادر IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      41 8
      میگن تابستون درس بخونن مگه خانواده زندگی ندارن تفریح نمی خوان پس روحیه چی میشه تازه هوا اینقدر گرمه بچه حوصله نداره با مانتومقنعه راه بیفته بره مدرسه درضمن خیلی از مدارس وسایل سرمایشی و کولر ندارن
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      22 3
      قرار نیست بخاطر تحصیل دانش اموزان و عدم بی کفایتی تعدادی از مسئولین که هیچ راهکاری بجهت برون رفت از مشکلات ارائه نگردیده بچه های ما در طول چندین ماه یا یکی دو سال تحصیل خدای ناکرده دچار سرطان و بیماریهای لاعلاج شوند ،گیرم تمامی دانش اموزان پرفسور هم شوند اما پرفسور بیمار یا سرطانی بدرد نمیخورد
    • سارا IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      29 7
      دختر من توی هوای آلوده که مدرسه را تعطیل نکردند رفت مدرسه و به قدری مریض شد که چند روز نتونست بره مدرسه پس این رفتن مدرسه چه فایده ای داشت ‌بدتر شد که !!!
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      24 5
      بله عزیزم سلامتی بچه هامون خیلی مهمتر از کلاس حضوری هستش لطفا بی مورد ایراد نگیرید دوسال ونیم مجازی بود و اتفاقی نیفتاد
      • خدا هست IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        3 5
        بله هیچ اتفاقی به جز ایجاد یک سونامی بی سوادی در سیستم آموزش و پرورش هیییییییییچ اتفاقی نیفتاد
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      20 15
      کافی چقدر تعطیل می کنید موقع امتحان هست دانش آموزان غیر حضوری چیزی یاد نگرفتن به فکر حل مشکل باشید
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      13 23
      از تعطیل کردن. مدارس. خسته شدیم. کافه شدیم. همه برنامه ریزی ها یمان. بهم خورده. به چه. زبانی بگویییم. لطفا مدارس را تعطیل نکنید۶۳۴
    • مدافع حرم IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      15 14
      آقا فکر اساسی کنید، با پاک کردن صوت مسئله که مشکل حل نمیشه. مشکل آلودگی رو حل کنید. بچه ها باید حضوری آموزش ببینند.پشت تلفن که نمیشه درس یاد داد.
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      18 5
      اصلا مدارس بار علمی هم دارند؟ نه والله ما با دکتری هم داریم بچه داری می کنیم، کار نیست،پول نیست در نتیجه رفاه هم نیست سلامتی هم با یه سرماخوردگی که گاهی پول دوا درمانشم نیست در حال فناست... پس ممنون مدارس و الودگیش برا خودتون
    • حمید IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      16 18
      یه مشت تنبل که نمی توانند صبح از خواب بیدارشان دوست دارن مدرسه تعطیل باشه
      • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
        1 0
        واقعا ببخشید تو آلودگی ۱۶۰ نمیریم مدرسه من از شما معذرت میخام
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      19 9
      خدا لعنتتون کنه که توی این گرونی باید الکی هزینه شهریه و سرویس مدرسه بدیم .بعد کل سالو تعطیل میکنن باهر بهانه ای.خدا لعنت کنه الهیییییی
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      15 11
      خاک بر سر بی عرضتون بسه دیگه بچه ها انلاین چی یاد میگرن بی پدر مادرای دزد پول مت مارو شما میدین
      • مهدی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        1 3
        کاملا موافقم با نظرشما من دبیر در هنرستان هستم طی دوسالی که کرونا بود ومجازی بود با تمام تلاش ما معلمان در ارائه تدریس در برنامه ی شادِ ناشاد به شکل مجازی، با ارائه فیلم های آموزشی مرتبط با موضوع درس ، با درس پرسیدن به صورت چهره به چهره یعنی تماس تصویری و دهها مدل متنوع ، بچه ها ضعیف بالا امدن
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      12 17
      سلامت آدما مهمترینه، اگه مدارس تا آخر سال غیر حضوری بشه، هم بیماری کم میشه، هم آلودگی، هم مصرف گاز و برق کم میشه، هم هزینه های جانبی بچه ها کم میشه
    • 543 IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      11 4
      پایتخت رو بیارن ی شهر دیگه تا آلودگی کم بشه اینهمه مهاجرت می کنند به تهران چکار چرا شهر ما تعطیل نمیشه یا استان ما هر چند که تو شهر ما هم از روستاها مهاجرت کردند
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      13 8
      تعطیل کنید خاهش میکنن من اراکی هستم
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      13 6
      تعطیل کنید خاهش میکنن من اراکی هستم
    • رضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      16 0
      این نتیجه بی کفایتی مسئولینی است که بر سر قدرت و فقط بفکر منافع خود اطرافیانشان هستند ...!!!! عوض درست کردن مسئله همیشه سعی در پاک کردن صورت مسئله هستند و هر روز که بگذرد وضعیت مردم و آب و هوا و همه چیز از این بدتر خواهد شد....
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      19 6
      تو رو به خدا تو آلدگی و سرما مدارسرو باز نکنید
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      18 7
      مجازی شده نه تعطیل
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      16 6
      مجازی شده نه تعطیل
      • محمد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
        5 0
        هوا سرد میشه میگن وسایل گرمایشی نداریم گرم میشه میگن سرمایشی نداریم کشور ما در بهترین منطقه قرار داره و همه چیز داریم فقط یک چیز نداریم .... مسئول با کفایت
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      4 0
      چکار کنیم با این هوایرسرد و آلده نمی توانیم بچه هایمان را ب خطر بیماری بیندازیم اول ُسلامت جسم و روان بعد آموزش ..متاسفانه هیچ مسئولی احساس مسئولیت نداره و گرانی و تورم مزید برعلت..فعلا تعطیل باشند بهتراست
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      چکار کنیم با این هوایرسرد و آلده نمی توانیم بچه هایمان را ب خطر بیماری بیندازیم اول ُسلامت جسم و روان بعد آموزش ..متاسفانه هیچ مسئولی احساس مسئولیت نداره و گرانی و تورم مزید برعلت..فعلا تعطیل باشند بهتراست
    • مادر IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      به نظرم این نتیجه بی کفایتی مسولان است که نمی توانند برنامه ای برای آموزش داشته باشند این همه در شبکه پویا وامید در مورد امید آفرینی و آینده کشورتبلیغات میکنن.!!!!!!!!!بهتره فصل آموزش از پاییز و زمستان به بهاروتابستان تغییرکنه
    • ایرانی IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      اگر در سیستم کار اصولی و کارشناسی انجام شد تعجب دارد ،سومدیریت در کلان کشور باعث تمام این بحران ها است .
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      اول سلامتی بعداموزش الودگی تواین حجم شوخی نیس مدیران ومعلما واسه مالیش،میگن مدرسه بازباشه وگرنه نگران بچه ها واموزششون نیستن والا تو خونه ضررش کمتره بمونن باتین محیطای مدرسه شون اطفا تارفع الودگی تعطیل کنید
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      اول سلامتی بعداموزش الودگی تواین حجم شوخی نیس مدیران ومعلما واسه مالیش،میگن مدرسه بازباشه وگرنه نگران بچه ها واموزششون نیستن والا تو خونه ضررش کمتره بمونن باتین محیطای مدرسه شون اطفا تارفع الودگی تعطیل کنید
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      لطفاتاپایان الودگی تعطیل کنید ب حرف نپخته مدیران و معلما گوش ندین اونا واسه راحتی خودشون میگن یه درس میده توکلاس فهمیدن فهمیدن میره تا جلسه بعد اول سلامتی بعد درس سالهای بعد این کودکان دچار مشکلات جدی قلبو ریه میشن کارتون درسته من مادر ۳تا بچه هستم خودم
    • دانش آموز IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 5
      توروخدا مدرسه رو باز کنید آلودگی هوا دیگه چیه ما خسته ایم من یک دانش آموزم ولی مثل بچه های دیگه تنبل نیستم
      • انرژی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        3 0
        آفرین به تو عجباااا
    • سارا IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 2
      مسئولین بیسوادند میخواهند بچه ها هم بیسواد باشن برای مسئولین هیچ چيز مهم نیست. وقتی دیه یک انسان کمتر از قیمت ماشین داخلی هست
    • معصومه IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 1
      من دبیرم و اصلا تدریس مجازی رو برای هنرستان کارساز نمیبینم . نمیشه که تو رختخواب درس رو فهمید با گوشی . کارگاه و کار با وسیله و تجهیزات لازمه . صورت مسئله رو دارین پاک میکنید مسئولین بی وجدان . برید مشکل رو از ریشه حل کنید متخصص مجرب متعهد رو بکار نمیگیرین فقط فکر جاه و مقام خودتون هستید
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 6
      بابا جمع کنید این تعطیلی هارو این چه وضعی هست بچه ها با دود آلودگی هوا مریض نمیشن چطور میتوانن قلیان بکشن ولی به خاطر آلودگی هوا نرن مدرسه واقعا از این سیستم آموزش و پرورش بیزاریم
    • مهدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 2
      ما که دهها ساله کلمه ی وارونگی هوا در دی ماه رو می‌شنویم و دی ماه هم سردترین فصل ساله ولی هیچ راه حل اصولی برای این دو مشکل ارائه ندادیم میشه شروع سال تحصیلی رو از شهریور بزاریم و بجاش دی ماه رو تعطیل کنیم . این که نمیشه دو روز مدرسه تو دی باز باشه ۵ روز تعطیل باشه .
    • ندا IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      4 1
      شهریور مدارس رو باز کنیم و دی ماه تعطیل بشه یک ماه
    • AE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 4
      اهواز هم الودست هرروزش الودست ولی بچها از اول مهر میرن مدرسه خداروشکر مشکلی هم ندارن هرکس میگه تعطیل کنید بچش تنبله خلاص
    • ستار ستاری DK ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      تا زمانی که به افراد باسواد و متخصص میدان نداده باشیم اوضاع به همین منوال خواهد بود و میلیاردها دلار زیان آنها را متحمل خواهیم بود .نتایج بدست آمده این مدیران همین اوضاع است .در انتخاب یک مدیر به پیشانی آن دقت میکنیم نه به علم و تخصص آن .نتیجه این میشه .باز اگه قبول نکنیم اوضاع بدتر هم میشه .
    • امیر NL ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      به حال دانش آآموزان وآموزش و پرورش متاسفیم ..
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 2
      سلام وقتتون بخیر لطفا مدارس حضوری کنید چرا هر اتفاقی میفته فقط مدارس باید جرمشو بکشه لطفا به فکر نا دانش اموزان هم باشید که مجازی هیچی یاد نگرفتیم لطفا 🙏🏻 بخاطر افت فشار چرا باید مدارس تعطیل باشه اخه چرا
    • خ IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      هر کس یه نظر میده تو هم یه نظری بده اینو نوشتی جان واجبه یا درس
    • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 1
      حالا لطفا بگید فرق هوای بیرون و هوای داخل منزل چیه؟؟وقتی همه جا آلوده ست ، بنظرم آموزش و پرورش کلا تعطیل کنه آنلاین و حضوری آموزش تو کشور ما معنا نداره چون جون آدما ارزش نداره
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      3 0
      درس به چه قیمت الان این آلودگی ها باعث سرطان میشه حتی در بزرگسالان باید تدبیری اندیشه شود
      • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
        4 0
        لطفاً مدارس باز نکنید غیر حضوری باشه هر کس درس خون باشه غیر حضوری هم میخونه
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      4 0
      اگر اینترنت کشور روبه راه باشد مجازی بهتر است حضوری در ایران فقط وقت وعمر تلف کردنه.در ثانی دما در بعضی استانها منهای 18 شد جان بچه ها مهم نیست؟الان هم نباید ناگهان باز گشایی کنند باید چند روز قبل از بازگشاییها مدارس را گرم کنند وگرنه فاجعه میلیونی انفلوانزا و...رخ میدهد
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 2
      خواهش میکنم انلاین نکنید هیچ تمرکزی ندلرند یادگیری صفر درصد اکثر اوقات تدریس متوجه نمیشن صدای معلم نمیشنوند نت ضعیفه وانگیزه یادگیری پایین میاد خواهش میکنم انلاین نباشه خواهش میکنم
    • مادر IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 5
      لطفا مدلرس تعطیل نکنید استفلده ازگوشی ولبت تاب برا بچه ها خوب نیس به هوای دزس خواندن تو بلزی ها هستن ما مادرا چقد حزص بخوریم خواهشا تعطیل نکنید
    • مادر IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 1
      خواهشا تعطیل نکنید ساعت حضور در مدرسه کم باشه ولی تعطیل نکنید چون درس به بازی میگیرن بچه ها اهمیت نمیدن تلاش نمیکنن خواهشا تعطیل نکنید
    • سیفی AE ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      حفظ سلامتی از هر نظر در اولویت هست. فرد بیمار و دارای مشکلات جسمانی حتی اگر بالاترین سطح دانش را داشته باشد متاسفانه نمی تواند فعالیت مفیدی داشته باشد. لذا تا زمانیکه معضل آلودگی هوا حل نشود بهتر است فکری به حال تقویت آموزش مجازی شود . و از حاشیه پردازی دوری کرد
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      شما که برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارید چون خودتون با سوزاندن اشغال و گاز و ..... باعث آلودگی میشید ولی حداقل یه برنامه اساسی تدریس غیر حضوری داشته باشید که بچه ها از این بلا تکلیفی راحت بشن . البته که اونم به لطف قطع اینترنت و بی برنامه گی میسر نمیشه
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      اگر هم بچه ها در آینده دچار بیماری ناشی از آلودگی نشن قطعا جامعه ای خواهیم داشت با یه مشت جمعیت بی سواد و ساده لوح که هر طور میشه باهاشون رفتار کرد
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 1
      احترام ،شاد مادران شاغل را بطور کلی ناشاد کرد،چرا آموزش و پرورش فقط دنبال دغدغه آموزش خود است ،بسیاری از مادران شاغل دچار مشکل شده اند مخصوصا پایه دبستان ،فرزندانشان یا در خانه اقوام و ادارات بسر می برند ،یا با استرس و تعدادی هم حاضر در کلاس نیستند،حداقل ساعات شاد حدالامکان در بعد ازظهر تشکیل می شد.
    • گذر IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      0 0
      ساعت تدریس در شاد چرا حتما باید صبح باشد ،کودکی که والدینش شاغل هستند آیا درسیستم آموزشی تعریف و جایگاهی دارد ؟!
    • لاران IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      واقعا خجالت داره این مدیریت ضعیف اموزش پرورش
    • ناشناس IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      سلام یعنی چی که بچه ها مدرسه بروند ولی توی حیاط نیایند وورزش نکنند از خونه تا مدرسه رو ب حالت غیب باید بروند ،تو رو خدا قشنگ تصمیم بگیرید از خونه بیرون بروند هم آلودگی هست هم بیماری
    • نا شناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      مدارس تعطیل بشه بهتره چون بچه ها توی معرض آلودگی وسرما هستند دبستانی ها را تعطیل کنید امتحان ترم اول دادند
    • الهه IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      در این شرایط مادرها باید به فکر بچه ها باشن.چون در خونه هستن دلیل نمیشه گوشی در اختیارشون بگذاریم یا بیرون برن.تو خونه خودمون باید با بچه ها کار کنیم و با این سطح سواد و دلسوزی معلم های دولتی تو خونه خودم بهتر درس میدم.
    • مادر IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 0
      مجازی باشه بهتره، با باز بودن مدرسه و مریض شدن بچه ها بخاطر سرما و آلودگی هوا توی این وضعیت گرونی یه خرج بهمون اضافه میشه، بخدا اون هفته بچمو بردم مدرسه وقتی برگشت میگفت گلوم میسوزه و از چشماش اشک میومد، کلی شستشو دادم چشمشو و بردمش دکتر گف بخاطر آلودگی هواس بچه ها گناه دارن بفکر سلامتی اونا باشید
    • ۰۹۱۹۶۷۲۱۶۳۳ DE ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      تا کی باید بچه های مردم تاوان بی خردی و بی کفایتی مسولین رو بدن
    • لیلا سرمدی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      تعطیل کنند می گید چرا تعطیل کردند تعطیل نکنند هم پست می ذارید چرا تعطیل نکردند کلا باید خبر تهیه کنید.! وقتی هوا آلوده است، امراض ریوی در این فصل در حال انتشار است چرا آنلاین نباشد؟؟ بچه ها قرار است بت چشم و گوش درس را یاد بگیرند نه چیز دیگه ای ، پس حضوری بودنشون لزومی ندارد...
    • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      سلام این تعطیلات فقط شامل حال همه غیر از بچه های خوزستان شده که آلودگی هوا بیشتر هست و مشکلات زیادی دارن خاک بر سر مسئولین بی کفایت خوزستان
    • سميرا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      خدا لعنتتون كنهه با اين اوضاع نسل اينده ميخان چي بشن
    • غلامرضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 1
      سلام این تعطیلی ها فقط و فقط به دانش آموزان ضربه میزند و آنها را نسبت به تحصیل بی‌تفاوت و خانواده ها را بیشتر درگیر مسایل تحصیل فرزندان پس کی مسولان میخواند یه فکر درست و حسابی بکنن
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      خدالعنتتون کنه چرا نمیخواین بفهمید تعطیلی راه حل بحران آلودگی نیست بابا ملت آبشش ندارن که،حالا هی گیردادین بچه ها،عرضه ندارید کاری کنید،خفه شدن همه از آلودگی،آخه چقد جیبتونو پرمیکنید سرسوزن محض رضای خدا کارکنیدبقرآن فردا می میرید جواب ملتو چطور میدید ای خدا ظلم رو نابود کن
    • ب IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      فقط راهش تامین برق بدون سوزاندن مازوت هستش . سرما رو میشه تحمل کرد و اسمان آلوده‌ رو خیر
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      واقعا اونایی که میگن بچه ها تو این شرایط برن مدرسه چی فور میکنن با خودشون!! الان برن مدرسه چند سال دیگه عوارضش نشون میده با بیماری های قلبی و تنفسی توروخدا یکم فکر کنید
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 0
      یه هفته کامل تعطیل کنید مردم برن شهرستان شهر خلوت بشه مردیم تو این هوای الوده یه روز یه روز اعلام میکنید که چی بشه
    • Mohammad IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      خب آخه یکی نیست به شماها بفهمونه ما چی میکشیم الان اینجا با شاخص آلودگی ۲۰۰ مدارس باز بود و ما رفتیم از ساعت ۷صبح تا ساعت ۲ و نیم مثل سگ تو آلودگی الان نمیتونیم نفس بکشیم چرا اینقدر درکش برای شماها سخته؟ ما دانش آموزان نگاهمون چیه؟ خب بی سواد میشیم؟ اهمیتی داره؟ از جونمون مهمتر هست؟
    • مادر IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      مدرسه رو کلآ آنلاین کنید خسته شدیم از هوای آلوده و کثیف و سرد
    • دانش آموز IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      4 0
      واقعآ با حضوری بودن مدرسه قرار نیست کسی فیلسوف بشه. اگر دانش آموز بخواد درس بخونه در هر شرایطی چ آنلاین چ حضوری میتونه درس بخونه. رفتن یا نرفتن بهانه هست. کلآ آنلاین کنید . تو این هوایرسرد و کثیف و آلوده . بچه ای که پدر مادر با خرج دوا و دکتر به وجود آوردن و دستی دستی مریض نمیکنیم
    • زهرا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      من به عنوان یک معلم از کرونا یادگرفتیم که بخشی از اموزش باید غیر حضوری باشد .این یعنی صرفه جویی در وقت انرژی و هزینه ها و بازده بیشتر .
    • کریم صابر IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      عیب و مشکل را همه میدانیم. لطفاراه حل(*عملی*)بدهید. استان تهران بیست میلیون سکنه داره. راه حل صادقانه؛نه نق نق انتخاباتی.
    • zohredejbod IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      3 0
      ای کاش میشددرتهران بادهای مصنوعی درست کرد که حداقل آلودگی هوا ازبین برود شایدحرفم مسخره وخنده دار و دور از ذهن باشد ولی اگه میشدعالی میشد 😐😐😐
    • بختک IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      1 0
      اولن یکجوری گیر دادید به تعطیلی مدارس حالت بماند تعطیل که نیست غیرحضوری است ولی یک مشت بچه خنگ که نمی خوان درس بخونن جلو والدین وسط کلاس یا میخوابن یا میرن گیم میزنن والدین فکر‌میکنن همه اینطورین و مثلا آموزش کشور ما چی هست که اینقدر سنگشو به دل می‌زنید انگار خیلی پیشرفته درس میدید که حرف می‌زنید
    • رویا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 0
      تعطیلی تو این هوای آلوده خیلی هم کار خوبیه لطفا تا وقتی هوا ناسالمه تعطیل بفرمایین ممنونتونیم .🙏🙏
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      1 0
      مگه آیه قرآن نازل شده که بچه ها مهر برن مدرسه وقتی نمی تونید آلودگی هوا رو درست کنید شهرهایی غیر از مناطق گرم رو از شهریور شروع کنید و یک ماه زمستون که آلودگی زیاده تعطیل کنید بچه های ما نسل سوخته شدن
    • شهروند IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      2 0
      آلودگی هوا به شدت بر سلامت کودکان اثر میزاره، سرمای هوا از اونم بدتر خداوند خیرشان بده که حداقل مدارس را تعطیل میکنن، ما بزرگترها مجبوریم اما بچه ها گناه دارن،
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 1
      تا کی قراره به این خفت تن بدیم تاکی باید حرف مزخرف بشنویم تا کی باید تاوان بدیم . مادر شاغلی که بچه شو با هزینه گزاف گذاشته مدرسه غیر انتفاعی به امید استفاده از ساعات اضافه حالا نه بچه از مدرسه چیزی فهمیده و نه مادر تونسته با خیال راحت به کارش برسه ننگ بر شما تف به شرف نداشتتتون بیاد . نابود بشین
    • Nima IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      دوستان عزیز به خودتون فشار نیارین تا درختی سبز نشه هوا همچنان آلود میماند ،باید فکر اساسی کردش ،تو شرایط آلودگی تنها راه حضوری شدن این که تو تمام کلاس ها دستگاه تهویه هوا بزارن تا هوای آلود به دانش آموزان آسیب نزنه ساعت تدریس هم 3 ساعت کنن بخاطر نرفتن بچه ها به زنگ تفریح ،
    • هوشنگ IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      1 0
      بی برنامگی در تصمیمات دولت روی روح و روان دانش آموز و والدین تاثیر منفی دارد. لطفا" مسئولی انتخاب کنید که لاقل سواد برنامه ریزی داشته باشد.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      2 0
      اونی که میگه مدرسه باید تو این آلودگی باز بشه میخواد از شر بچش راحت بشه بتونه به کارای خودش برسه مادر و پدر بیخیال بی آرو درد که فقط به فکر خودتی از تنبلیت که بیدار نشی از خواب که به بچه درس بدی وگرنه تو این هوا آنلاین خیلی هم خوبه
    • آرش IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      واقعا متاسفم برای وزیر بی لیاقت آموزش و پرورش که سواد نداره و نمی فهمه دلیل تعطیلی مدارس کاهش آلودگی نیست بلکه سلامت دانش آموزان هستش پسر من دو روزه در این شرایط بد آلودگی میره مدرسه حالش زیاد خوب نیست دائما سردرد و حالت تهوع و نفس تنگی داره الاینده ها به شدت برای ریه و سلامت قلب مضر هست
    • ناشناس IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      به خدا دوست من به خاطر این آلودگی رفت بیمارستان وقتی آلوده تعطیل کنید دیگه آموزش از سلامتی مهم تر نیس