۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

افتتاح «نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی» در شیراز

افتتاح «نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی» در شیراز

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی به عنوان اولین ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در فارس گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا قانعی با اشاره به حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در آئین گشایش این نمایشگاه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر خواص، انقلابیون، علاقمندان و فعالان را به تعمق در هویت و ماهیت انقلاب دعوت کردند و معتقدیم در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی لازم است در خصوص ماهیت انقلاب اسلامی تأمل و تعمق بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: راه اندازی و افتتاح نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی با هدف تعمق و تدبر در ماهیت انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای این انقلاب تا کنون و همچنین آینده‌ای که برای آن متصور هستیم، بوده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: باید یک تلاش همه جانبه و جهادی جهت شناسایی انقلاب شروع نمائیم. این تلاش، یک جهاد نظری است. با مراجعه به ماهیت انقلاب اسلامی درمی یابیم این انقلاب تحت تأثیر شرایط منطقه‌ای، عصری و قومی به وجود نیامده است، هرچند که اینها در شکل گیریِ چگونگی انقلاب اثرگذار بوده‌اند، اما ماهیت انقلاب، ماهیت فراقومی و فرامنطقه ای است.

قانعی اظهار کرد: ما در نمایشگاه مکتب انقلاب اسلامی سه بخش عمده داریم، بخش اول توجه به ریشه انقلاب اسلامی و خاستگاه تمدنی آن، بخش دوم معرفی برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و بخش سوم آینده پژوهی مسائل اساسی انقلاب و توجه به اقدامات ایجابی دستگاه‌های فرهنگی ذیل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: در حال حاضر بازدید از نمایشگاه تنها بصورت گروهی، گروه‌های حداقل ده نفره و با هماهنگی قبلی امکان پذیر است و نمایشگاه تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت و محل نمایشگاه نیز ساختمان شماره دو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.

کد خبر 5687230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha