۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان مطرح کرد؛

بدهی ۶۸۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی لرستان

بدهی ۶۸۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل تامین اجتماعی لرستان از بدهی ۶۸۰ میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر گودرزی در نشست با رؤسای واحدهای اجرایی و ستادی تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به خدمات گسترده این سازمان به قشر عظیمی از جمعیت استان، اظهار داشت: بیش از ۲۳۴ هزار بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش و ۸۳ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قرار دادند که با احتساب افراد تبعی آنها قریب به ۷۶۶ هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر حمایتی تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌ها و رویکردهای اصلی سازمان توجه به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات از جمله دسترسی آسان به خدمات بیمه‌ای و توسعه و گسترش چتر حمایتی سازمان است، افزود: یکی از سیاست‌های نوین این سازمان توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بوده که در یک سال اخیر بیش از ۴۰ خدمت و سرویس این سازمان غیرحضوری شده است، از طرفی این سازمان در راستای توسعه پوشش بیمه‌ای خود طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی را عملیاتی کرد و اقشار فاقد پوشش از جمله دانشجویان، دختران و زنان خانه دار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان، گفت: در راستای روان سازی فرایند خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مخاطبین سازمان، در چندسال اخیر هفت واحد کارگزاری در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت ایجاد شده و خدمات قابل توجهی به مراجعین از این طریق عرضه شده است.

گودرزی، عنوان کرد: بیش از ۱۹ هزار و ۱۵۱ کارگاه فعال در استان لرستان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و حق بیمه، بیمه شدگان این واحدهای کارگاهی از طریق کارفرمایان آنها به تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی، افزود: ماهانه قریب به ۱۳ میلیارد تومان صرف تعهدات کوتاه مدت و بیمه بیکاری به بیمه شدگان استان می‌شود که با احتساب پرداخت ۴۲۲ میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران استان، به طور متوسط تأمین اجتماعی استان بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان در ماه در حوزه تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه می‌کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با بیان اینکه کارفرمایان استان قریب به ۶۸۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار هستند، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی برای انجام به موقع و به هنگام تعهدات خود نیازمند دریافت مطالبات خود از کارفرمایان و تأمین منابع مورد نیاز برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران است و لازم است تا این طیف از مخاطبین سازمان نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه کارگران خود اقدام کنند.

گودرزی با اشاره به خدمات سازمان به اقشار آسیب پذیر سازمان، گفت: بیش از ۲۱ هزار کارگر ساختمانی، ۲۰۵ باربر، ۶۶۶ خادم مساجد نیز تحت پوشش تأمین اجتماعی استان هستند از خدمات این مجموعه بهره می‌برند.

کد خبر 5707688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha