۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۹

کابلوف: درباره ممنوعیت تحصیل زنان با طالبان گفتگو می‌کنم

کابلوف: درباره ممنوعیت تحصیل زنان با طالبان گفتگو می‌کنم

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: درباره ممنوعیت تحصیل زنان با طالبان گفتگو می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه «The Week» اعلام کرد که قصد دارد در مورد ممنوعیت تحصیل زنان در این کشور با مقامات طالبان گفتگو کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این خصوص ادامه داد: جدیدترین اقدام طالبان برای محروم کردن زنان از فرصت تحصیل در دانشگاه ها بی معنی است. من نمی توانم این را درک کنم. می خواهم با رهبری طالبان صحبت کرده و نگرانی و ناراحتی مسکو را به این گروه اعلام کنم.

این در حالیست که نماینده روسیه در امور افغانستان پیشتر با وزیر امور خارجه طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرده بود.

موضوعاتی همانند امنیت منطقه‌ای و مشکلات تثبیت اوضاع در افغانستان محور دیدار ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان با امیرخان متقی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان بود.

سفارت روسیه در این باره گفته بود: متقی به کابلوف اطمینان داد که طالبان به توصیه‌ های دوستان روسی گوش می‌ دهند و روی تشکیل یک دولت فراگیر و همچنین در مورد مسائل حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و دختران مشغول کار هستند.

دیپلمات‌های روسی نیز در این دیدار بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان برای برقراری سریع صلح و دستیابی به آشتی ملی تاکید کردند.

کد خبر 5707836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha